ایجاد ارتباط و تعالی بین دو نهاد خانه و مدرسه
معاون وزیر و رئیس سازمان در دیدار با نمایندگان انجمن اولیا و مربیان خارج از کشور گفت: اگر قبول داریم که مدرسه خانه دوم فرزندان ماست و خانه، مدرسه اول دانش آموزان ما میباشد باید ارتباط و تعالی این دو نهاد عظیم اجتماعی و تربیتی آموزشی روز به روز قویتر و عمیقتر شود
به گزارش ایلنا، محمودزاده در بازدید از مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر (عج) کشور آذربایجان (باکو) با نمایندگان انجمن اولیا و مربیان گفتگو کرد و ضمن ابلاغ سلام وزیر محترم آموزش و پرورش از نقش ویژه انجمن و اولیا در مدارس برای توسعه مشارکتها جهت کیفیت بخشی آموزش و پرورش نام برد.
معاون وزیر و رئیس سازمان گفت: اگر قبول داریم که مدرسه خانه دوم فرزندان ماست و خانه، مدرسه اول دانش آموزان ما میباشد باید ارتباط و تعالی این دو نهاد عظیم اجتماعی و تربیتی آموزشی روز به روز قویتر و عمیقتر شود، چرا که زمینهسازی تحکیم و تعمیق این ارتباط و مشارکت از وظایف و ماموریتهای خطیر انجمن اولیا و مربیان است.
محمودزاده یادآور شد: اگر ارتباط به صورت علمی و منطقی برقرار گردد و زمینه برای حضور اولیا در مدرسه انجام پذیرد، هم مدرسه میتواند در اجرا و پیشبرد اهداف سیاستها و برنامه آموزشی و تربیتی فرزندان و نسل آینده ساز این مرز و بوم موثر واقع شود و هم اولیا میتوانند در مشارکت فکری و برنامه ریزی آموزشی مدرسه نقش فعال و برجسته داشته باشند.
محمودزاده به نقش ویژه مدرسه در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: مدارس خارج از کشور میتوانند نقش پایگاهی برای خانوادههای ایرانیان خارج از کشور را ایفا کنند و محلی برای گفتگو، پیگیری مشکلات و تبادل تجربیات باشند که از رهگذر حضور در مدرسه این مهم میتواند انجام پذیرد و همچنین مرکزی برای نشر معارف و اهداف و ارزشهای انقلاب اسلامی و ترویج و تزریق به کشورهای مختلف باشند. به ویژه در کشور دوست و همسایه آذربایجان (باکو) که مشترکات فرهنگی، تاریخی، عاطفی و ارزشی جزء افتخارات دو کشور همسایه است، مانند مذهب شیعه، هنر، آداب و رسوم و زبان مشترک.
در پایان اولیای دانش آموزان نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل آموزشی و پرورشی با معاون وزیر درمیان گذاشتند.