خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان زندان ها و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره / اختصاص یکصدمیلیارد ریال برای آزادی زندانیان نیازمند

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان زندان ها و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره / اختصاص یکصدمیلیارد ریال برای آزادی زندانیان نیازمند
کد خبر : ۱۲۰۷۵۳۸

تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره با هدف توسعه حمایت های اجتماعی توانمندسازی اجتماعی زندانیان به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور؛ غلامعلی محمدی در مراسم امضاء تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: اغلب زندانیان به لحاظ فکری و یا مادی از اقشار ضعیف جامعه هستند و ما تمام همت خود را بکار گرفته ایم تا با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود زمینه اصلاح و تربیت روح و روان آنها را فراهم کنیم تا به حیات طیبه خودشان باز گردند.

رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: توجه به خانواده زندانیان نیز جزء اولویت های ماست و البته کمک به حل مشکلات معیشتی و نیازهای مادی و معنوی آنان یک تکلیف قانونی و برگرفته از آموزه های دینی است که به کرات به مساله کمک به نیازمندان توصیه شده است.

محمدی بیان داشت: اعتقاد داریم که کمک به خانواده زندانیان در راستای اصل شخصی بودن مجازات مجرم است به این معنا که کسانی که مرتکب جرم شده اند باید تاوان بدهند اما تبعات این مجازات و تاوان نباید متوجه خانواده های آنان شود.

عضو شورای عالی قوه قضائیه در ادامه افزود: البته در کنار انجام کمک های مادی و معنوی به خانواده زندانیان و در همین راستا برای توانمندسازی آنان نیز تلاش می کنیم که بخشی از این ماموریت توسط معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و همچنین انجمن های حمایت زندانیان و بنیاد تعاون زندانیان صورت می گیرد.

رئیس سازمان زندان ها با اشاره به رویکرد حمایتی سازمان زندان ها عنوان داشت: امروز با انعقاد تفاهم نامه شاهد هستیم که علاوه بر اقدامات مستمر سازمان زندان ها در کمک به خانواده زندانیان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و زیرمجموعه های آن که همواره در انجام کمک های مومنانه پیشگام و پیشرو بودند برای توسعه کمک های مادی و معنوی به میدان آمده اند.

وی تاکید کرد: در ابتدای امر و به یمن امضاء این تفاهم نامه و در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان  کمک های مومنانه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره شامل بسته های غذایی و همچنین مبلغی که برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و زندانیان نیازمند اختصاص یافته است تحویل خواهد شد.

در ادامه این مراسم علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره گفت: علت اصلی مشارکت این ستاد و یا بنیاد مستضعفان در امر کمک به زندانیان و خانواده های آنان رویکرد سازمان زندان ها بود که در سال های اخیر با ریل گذاری صحیح و تبیین مشکلات زندانیان این فرصت برای ما نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب زندانیان دچار استضعاف فکری هستند و به علت مشکلات مالی مرتکب جرم شده اند گفت: تلاش داریم تا با برنامه ریزی های لازم و اجرای برنامه های توانمندسازی، کمک کنیم تا زندانیان پس از آزادی مجدداً به چرخه جرم بازنگردند.

گفتنی است بر اساس تفاهم نامه ای که امروز و با حضور جمعی از مدیران به امضاء رئیس سازمان زندان ها و معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) رسید مقرر گردیده است در تداوم همکاری های قبلی و با استفاده از ظرفیت های بنیاد احسان و بنیاد برکت در راستای آزادسازی زندانیان نیازمند واجدشرایط وهمچنین توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های زندانیان اقدام شود.

همچنین راه اندازی پویش هایی با هدف جلب کمک های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و عمدناشی از فقر بویژه در نوروز 1401 در دستور کار خواهد بود.

کارآفرینی برای زندانیان، ارتقاء سطح سلامت در زندان ها و بهره برداری از زمین های آماده به کشت کشاورزی سازمان زندان ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

شایان ذکر است بر اساس این تفاهم نامه مبلغ یکصد میلیارد ریال از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره برای آزادی زندانیان واجدشرایط در اختیار سازمان زندان ها قرار می گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز