خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طبق توافقات قبلی با استفاده از منابع وزارت بهداشت اجرا می‌شود

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طبق توافقات قبلی با استفاده از منابع وزارت بهداشت اجرا می‌شود
کد خبر : ۱۲۰۷۴۴۲

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری؛ به قوت خود باقی است و هیچ مخالفتی با آن نشده است، حذف مالیات دخانیات نیز مشکلی در روند اجرای این قانون ایجاد نمی کند و این قانون از منابع وزارت بهداشت اجرا می شود. تبدیل وضعیت پرستاران غیر رسمی نیز از طریق ستاد ملی کرونا و دولت با همکاری سه جانبه کمیسیون بهداشت؛ وزارت بهداشت و نظام پرستاری پیگیری می شود. صورتجلسات محکمی نیز در این زمینه‌ها امضاء کرده ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، سید محمد پاکمهر در نشست شورای عالی سازمان نظام پرستاری افزود: امیدواریم وحدت و انسجام در بین کادر بهداشت و درمان همیشه پایدار بماند. متاسفانه بدلیل تخریب‌های گذشته وانتشار برخی فیشهای‌کارانه‌های زیاد معدودی از متخصصین درسالهای قبل که تعداد آن طورکارانه بگیرها از انگشتان یکدست هم کمتر بود؛ فضای عمومی مجلس فضای مثبتی در حوزه دریافتی‌های کارکنان بهداشت و درمان نیست و برخی‌ها، گمان می‌کنند؛ کل پزشکان و مدافعین سلامت دریافتی‌های بالایی دارند. درحالی که همه می‌دانیم این گونه نیست و امروز مدافعین سلامت درخط مقدم کرونا جان خود و عزیزانشان را سپر دفاع ازسلامت آحاد جامعه کرده اند. 

وی ادامه داد: در این فضا برخی مشکلات ایجاد می‌شود و ممکن است در آینده نیز افزایش پیدا کند. برای مثال در صورت ادامه این وضع چنانچه بخواهد به تغییر در قوانین بالادستی و قوانین دائمی منجر شود؛ به نوبه خود باعث بروز مشکلات و اختلاف نظرهایی می‌شود. 

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان اضافه کرد: در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای سال‌های آتی با مسائلی از جمله تامین منابع کامل اجرای این قانون روبه روبرو هستیم. که تلاش می‌کنیم با بردن منابع این قانون به محل سرانه همانند تعرفه‌های پزشکی؛ مشکل را حل کنیم. 

پاکمهر گفت: از مباحث دیگری که این روزها با همکاری بسیار خوب سازمان نظام پرستاری و شخص دکتر میرزابیگی دنبال می‌کنیم؛ تغییر وضعیت و تسری در پرداخت فوق العاده خاص مدافعین سلامت و پرستاران است. که بارها به صورت مکرر با توجه به شرایط بحرانی و ایستادگی پرستاران در بحران کرونا در مجلس بیان شده است. و از این پس نیز درشکل‌های مختلف از توصیه و تذکر به مجریان گرفته تا تدوین طرح درمجلس دنبال خواهد شد. پرستاران در این زمینه سازمان نظام منسجم و قدرتمندی دارند و من شاهد میزان ونوع پیگیری مرتب و مستدل آن‌ها درمجلس هستم. 

وی ادامه داد: جدیدا پیشنهاد داده‌ایم که برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی؛ طرحی، ۸۹ روزه و… از طرف کمیسیون بهداشت و درمان با ستاد ملی کرونا مکاتبه کنیم و با توجه به شرایط کرونایی و فعالیت این نیروها در این بحران؛ نیروهای غیر رسمی تبدیل وضعیت شوند؛ تا از این کانال بتوان این موضوع حل شود. 

پاکمهر گفت: برخی فکر می‌کنند پرستاران حقوق دو برابری می‌گیرند. بیان کلمه‌کارانه برای آن‌ها این تفکر را به وجود آورد که پرستاران حقوق‌های بالا می‌گیرند، در صورتی که این تفکر و حرف‌ها درست نیست. 

نمایده مجلس در شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: قطعا پیگیری‌ها به نتیجه می‌رسد. سخت‌ترین روزهای ما هم؛ همین روزهایی بود که نتوانستیم در بودجه امسال آن طور که در ذهن ما بود؛ جامعه درمان به خصوص پرستاران را به حق‌شان برسانیم، اما فرصتهای زیادی درمجلس داریم. مهم این است که نظام پرستاری شما خیلی قوی و مداوم پیگیر مطالبات پرستاران است. و این را همه نمایندگان اقرار می‌کنند. با این حال من خیلی امیدوارم و کمک می‌کنم که نتیجه دلخواه را بگیرید. 

وی در پایان گفت: امیدواریم قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به سرعت اجرا شود. تبدیل وضعیت نیروهای مدافع سلامت و پرستاری و سایر مطالبات مثل فوق العاده‌ها و…. را از ستاد ملی کرونا پیگیری وهر چه زودتر به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز