خبرگزاری کار ایران

بازدید نمایندگان ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها از اوین

بازدید نمایندگان ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها از اوین
کد خبر : ۱۲۰۷۳۷۹

گروهی از روحانیون و نمایندگان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، از بازداشتگاه اوین بازدید و با حضور در اندرزگاه‌ها و گفتگو با زندانیان، از نزدیک در جریان خدمات‌رسانی به آنان قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان تهران، گروهی از طلاب و نمایندگان دفاتر «نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها» از بازداشتگاه اوین بازدید کردند و ضمن گپ‌وگفت صمیمی با مددجویان، در جریان اقدامات، امکانات و خدمات ارائه‌شده به آنان نیز قرار گرفتند.

در این بازدید علی هاشمی، مدیر بازداشتگاه اوین در توضیحاتی گفت: باوجود اینکه اوین بازداشتگاه است و نه زندان و اصولا زندانیان بطور دائم در اینجا اسکان ندارند اما بازهم موضوع اشتغال و حرفه‌آموزی آنان را جدی گرفته‌ایم بنحوی‌که هم‌اکنون اکثر مددجویان در بخش‌های مختلف کارگاهی مثل مکانیکی، سراجی، نجاری، مونتاز یا آهنگری و غیره داوطلبانه و با دریافت دستمزد، به اشتغال می‌پردازند.

حرفه‌آموزی برای زندانیان در 43 رشته مهارتی

وی افزود: ماهیانه چند ده میلیون بعنوان دستمزد به مددجویان شاغل پرداخت می‌شود و به افراد تحت حرفه‌آموزی در 46 رشته مهارتی نیز بدون قید زندانی‌بودن و حضورشان در اینجا، مدرک فنی‌وحرفه‌ای اعطا می‌شود.  

هاشمی تأکید کرد: در قسمت‌های مختلف اوین و برای رفاه زندانیان، اماکنی مثل حسینه با مساحت کلی بیش از هزار و پانصد مترمربع گرفته تا سالن‌های ورزشی، کتابخانه، زورخانه و سالن‌های آمفی‌تئاتر فعال است و پرسنل و سایر مددجویان از این امکانات استفاده می‌کنند. در ایام مختلف سال نیز سایر برنامه‌های مذهبی و مفرح هنری ویژه مددجویان برقرار است.

نگاه ما تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌هاست

همچنین حمیدرضا عزیزیان مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها در این بازدید تأکید داشت: نگاه ما به زندان‌ها بفرموده رهبرمان، تبدیل آن به آموزشگاه نیکی‌هاست.

وی افزود: زندان نقش اصلاح و تربیت مددجویان را عهده‌دار است تا هم موجبات بازاجتماعی شدن آنان را فراهم کند و هم با خدمات و آموزش‌های لازم، عدم بازگشت مجددشان را میسر سازد. سعی می‌کنیم ضرورت و فوریت‌ها را بشناسیم و جهادی عمل کنیم. از شما هم انتظار داریم که در دفاع و شرح حال آنچه در زندان می‌بینید، با تبلیغ درست، اقدام دشمن را خنثی کنید.

عزیزیان با تأکید بر اینکه لازم است از خدمات‌رسانی به مددجویان تبیین و روشنگری درستی شکل گیرد، گفت: امروز شاهد حضور گروه‌های مردمی و جهادی در خدمت‌رسانی به زندان‌ها و مددجویان از بهداشت و درمان گرفته تا مددکاری و حوزه اشتغال هستیم و تاکنون میزبان نزدیک به 1700 گروه بوده‌ایم.

وی یادآور شد: شیوه کار ما در زندان‌ها همانند شیوه پیامبر بزرگ اسلام است. انتظار داریم دیگران نیز باید پای کار بیایند چون بنابر قول بزرگان، نجات یک فرد را نجات یک جامعه می‌دانیم. از همین رو نه فقط در حوزه بازدید بلکه در شکلگیری تعامل و همکاری‌های هرچه بهتر از گروه‌های مختلف دانشجویی در حوزه زندان و کمک به پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان استقبال می‌کنیم.

الحق و الانصاف در اوین حقوق زندانی به احسن‌وجه رعایت می‌شود

همچنین حجت‌الاسلام سیدمهدی ساداتی‌نژاد، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان پس از بازدید و سرکشی از اوین، با ابراز شگفتی از تنوع خدمات‌رسانی به زندانیان گفت: بازدید از بازداشتگاه اوین، تصورات هربازدیدکننده‌ای از مفهوم زندان و زندانی را در اذهان تغییر می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به مفاهیمی همچون عبرت، مجازات و مکافات و با بیان اینکه به زندان باید از دو منظر نگاه کرد، گفت: از یک طرف انسانی که از نعمت آزادی محروم می‌گردد و بزرگترین مجازات برای او همین جدایی از نعمت در جامعه بودن است که اقتضائات زندگی اجتماعی می‌طلبد که با مجرمین جامعه چنین رفتاری کرد.

وی افزود: منظر دیگر تلاش‌ها، خدمات و زحمات متصدیان امور زندان است که در اوین، الحق و الانصاف برخلاف تبلیغات مسموم مغرضان و معاندان نظام جمهوری اسلامی، حقوق زندانی به احسن‌وجه رعایت و براساس روش‌های علمی، تمام اصول و امکانات در راستای اصلاح و تربیت درنظر گرفته شده است.

 بازدید تا رونمایی از بنای یادبود شهید معروف زندانبان

گفتنی است؛ حضور مهمانان و نمایندگان نهاد ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها از بخش‌های مختلف بازداشتگاه اوین ازجمله اندرزگاه‌ها و اتاق‌های مددجویان، کتابخانه‌ها، کلاس‌های آموزشی، آشپزخانه، آمفی‌تئاتر، سالن ملاقات مددجویان، کارگاه‌های اشتغال، زورخانه و... در این دید و بازدید به انجام رسید.  

در بخشی از این بازدید از بنای یادبود شهید کچویی، از شهدای ترور و همچنین شهید حوزه زندانبانی، در محل شهادتش در بازداشتگاه اوین رونمایی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز