نیمی از املاک آموزش و پرورش سند ندارند/مالکیت «اردوگاه باهنر» از آن این وزارتخانه است
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر استقلال قوا، گفت: تعاملات با نمایندگان مجلس باید اثربخش، سازنده و برطرف کننده چالشها باشد.
به گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تبریک عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص)،اظهار کرد: حدود ۱۰۱ هزار ملک مربوط به آموزش و پرورش در کشور داریم که بیش از نیمی از آن فاقد سند و این موضوع یک تهدید است.
وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی، ردیف بودجهای به این موضوع تخصیص یافت تا استان ها بتوانند در این خصوص اقدام کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس، با اشاره به ابهامی که در خصوص ملکیت اردوگاه باهنر تهران در سالهای اخیر رخ داد، تصریح کرد: با پیگیریهای صورت گرفته امروز این مکان ارزشمند دارای سند مالکیت به نام آموزش و پرورش است.
وی در خصوص موضوع تعارض منافع به عنوان یکی از اولویتهای آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره در این مقوله پیشگام بوده به گونهای که در چند سال اخیر بیش از۱۸۰ مدیر جابحا شدهاند لذا فسادستیزی از اولویتهای آموزش و پرورش است.
احمدی لاشکی افزود: خوشبختانه آمار تخلفات ما بسیار پایین است اما همین مقدار هم نباید وجود داشته باشد لذا هرچه کلاسهای آموزشی توسعه یابد کاهش تخلف را در پی خواهد داشت.
وی گفت: در عین استقلال قوا تعامل با قوه مقننه جایگاه ویژهای دارد لذا باید با تقویت تعامل با نمایندگان مجلس از چالشهای پیش رو بکاهیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال ۸۳ قانون استخدام ۴۰ هزار معلم مصوب و ابلاغ شد و در سال ۸۸ تاسقف ۶۰ هزار نفر افزایش یافت امروز نیز آمار مشمول مصوبه مجلس به تعداد ۲۰۰ هزار نفر رسیده است با توجه به محدودیت ظرفیتهای محدود دانشگاه فرهنگیان ناچار به گروه بندی افراد مشمول قانون استخدام شدیم تا همه مشمولان بتوانند آموزشهای لازمه را دریافت کنند.
وی اظهار کرد: برای حل و فصل بسیاری از مشکلات نیازمند تعامل با نمایندگان مجلس هستیم البته ارتباط با نمایندگان باید دوسویه باشد رویکرد ما در تعامل با نمایندگان، پیشران، اثربخش، حفظ احترام متقابل، زود بازده و ... می باشد.
احمدی لاشکی، در خصوص شیوههای تعامل گفت: انتظار می رود مدیرکل استان ها، تعامل سازنده با نمایندگان مجلس داشته باشد و اقداماتش بهنگام باشد.
وی یادآور شد: مکاتبات با نمایندگان مجلس باید مکتوب و همراه با ارجاع مستندات باشد و پاسخگویی نیز شفاف، صریح و ... باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون حقوقی و امور مجلس اظهار کرد: طرح رتبه بندی ۲۵ اسفند ۹۹ به صورت لایحه از دولت به مجلس رفت و برای تصویب آن از تاریخ مذکور تاکنون تلاش های بسیاری انجام و پیگیریهای مجدانهای در همه سطوح صورت گرفته است بنابراین ایراداتی که از سوی شورای نگهبان گرفته شد در مجلس رفع و لایحه مجددا به شورای نگهبان ارسال شد و این فرآیند همچنان در حال پیگیری است.
وی تلاش برای گنجاندن نیروهای اداری در لایحه رتبه بندی را از موضوعات این فرآیند اعلام و عنوان کرد: شایستگی عمومی بالاترین سطح و بعد از آن شایستگی تخصصی و بعد حرفهای و ... از مواردی است که در طرح رتبهبندی لحاظ شده است.