تلاش برای افتتاح حداکثری ایستگاههای باقیمانده خط ۶ مترو در سال ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت متروی تهران به اتفاق هیات همراه، از ایستگاههای باقی مانده جهت افتتاح در بخشهای شمالی، میانی و جنوبی خط ۶ مترو بازدید به عمل آورد؛ طی این بازدید ۷ساعته ۲۰ کیلومتر از مسیر خط ۶ مورد پیمایش قرار گرفت.
به گزارش ایلنا، مسعود درستی مدیر عامل شرکت مترو در جریان بازدید از ایستگاههای در حال تکمیل خط ۶ بر لزوم تسریع در تجهیز این ایستگاهها به تاسیسات مورد نیاز جهت افتتاح حداکثری آنها در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد؛ این امر در حالی مدنظر قرار گرفته که تعداد قابل توجهی از ایستگاههای باقی مانده خط ۶ به لحاظ عملیات ساختمانی، پیشرفت فیزیکی بالایی دارند اما از حیث تجهیزات هنوز در شرایط متناسب با عملیات سازهای نیستند.
درستی در پایان بازدید صورت گرفته از ایستگاههای در حال ساخت خط ۶ مترو تهران، ضمن تقدیر از پیمانکاران و مشاوران فعال در این خط بابت تلاشهای صورت گرفته در شرایط اقتصادی سخت کشور، با بیان آنکه مناطق غربی تهران نسبت به شرق پایتخت از تعداد ایستگاههای متروی کمتری برخوردار هستند، خواستار اهتمام بیش از پیش دستاندرکاران اجرایی مربوطه به منظور تکمیل و به نتیجه رساندن زحمات صورت گرفته بود تا شهروندان بتوانند هرچه سریعتر از امکانات شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت در نقاط بیشتری بهرهمند شوند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران استفاده از روشهای تأمین مالی متنوع جهت تکمیل پروژههای جاری شبکه مترو را امری اجتناب ناپذیر دانست و اظهار امیدواری کرد با تخصیص منابع مالی لازم که متناسب با پیشرفت عملیات اجرایی ایستگاههای باقیمانده در خط ۶ باشد، سال آینده ایستگاههای متعدد به همراه پستهای برق مورد نیاز این خط به بهرهبرداری برسند.
گفتنی است خط ۶ مترو تهران (غیر از بخش توسعه جنوبی در محدوده شهرری) دارای ۲۷ ایستگاه مصوب میباشد که تاکنون ۱۳ ایستگاه آن به بهرهبرداری رسیده و تلاش برای افتتاح ۱۴ ایستگاه باقی مانده در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ادامه دارد. در بازدید صورت گرفته، ایستگاههای متعددی از قبیل شهدای کن، شهران، کارگر، پارک لاله، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بهار شیراز و سرباز مورد بررسی میدانی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، بهره برداری از پست برق کیانشهر و همچنین دپو و پارکینگ دولت آباد، از دیگر برنامههای دارای اولویت خط ۶ مترو محسوب میشود تا بهرهوری از ایستگاههای موجود و ایستگاههای در حال تکمیل به حداکثر میزان خود برسد