تاکید بر ارتقای کیفی سطح فعالیتهای میادین میوه و تره بار
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در نخستین جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی این سازمان بر لزوم پویایی فضای میادین میوه و تره بار برای حضور امیدبخش و پرنشاط شهروندان تأکید کرد و گفت: افرادی که به میادین مراجعه میکنند، میبایست با انرژی مثبت این مراکز را ترک کنند و از حضور و خرید خود در میادین، احساس رضایتمندی داشته باشند.
به گزارش ایلنا، ایوب فصاحت با اعلام اینکه یکی از شاخصهای ارزیابی مدیران میادین میوه و تره بار، مشتریمداری و ایجاد ارتباط با مشتریان است و بهرهبرداران فعال در این مراکز نیز میبایست فروشندگان خوبی بوده و در کار فروشندگی مهارت داشته باشند، افزود: در میادین باید طوری عمل کنیم که مشتریان از لحظه ورود بدانند که مدیران ما با حضور مؤثر خود، امور میدان را تحت کنترل دارند و بر آن نظارت میکنند.
وی با اشاره به لزوم ارتقای کیفی سطح فعالیتهای میادین میوه و تره بار، اظهار کرد: خواه ناخواه کار اصلی میادین، فروش محصول و کالا و به عبارتی، فعالیت اقتصادی و در عین حال خدماتی است و از این رو، آموزش تخصصی ارتباط با مشتری به فروشندگان و کارگران غرفهها در میادین از موضوعات مهمی است که انجام آن را پیگیری میکنیم.
فصاحت با بیان اینکه مدیران باید با ایدهپردازی، نوآوری و خلاقیت برای مسائل و مشکلات مختلف، راه حلهای اجرایی و عملیاتی ارائه کنند و با برنامهریزی و پیگیری مداوم و مستمر، به صورت پیوسته در مسیر اصلاح و بهبود امور گام بردارند، تصریح کرد: «نگاه اجتماعی» به موضوعات مختلف میادین میوه و تره بار، مکمّل «نگاه اقتصادی» به این مراکز است و امسال باید با نوآوری مبتنی بر نمادهای دینی و ملّی در میادین میوه و تره بار به استقبال عید نوروز و ماه مبارک رمضان برویم.
وی بر لزوم برگزاری دورههای آموزشی و بازآموزی دستاندرکاران میادین و بازارهای میوه و تره بار در سطوح مختلف - از مدیر میدان تا کارگران غرفهها - تأکید کرد و گفت: ارتباطگیری با مخاطب - چه از بُعد فرهنگی و چه از بُعد اقتصادی - در مشتریمداری مؤثر است و به این منظور با فعالتر شدن میادین، این مراکز میبایست به فضاهایی تبدیل شوند که علاوه بر رفع نیازهای کالایی شهروندان از بُعد امیدآفرینی و نشاطبخشی نیز فضای خوبی را برای خانوادهها فراهم کنند.
فصاحت با اعلام اینکه شهروندی که به میادین میوه و تره بار مراجعه میکند، میبایست از فضای میدان، حس و حال خوبی بگیرد و با روحیهای مثبت از این فضا خارج شود، افزود: با توجه به فشار اقتصادی موجود به ویژه بر روی اقشار نیازمند، باید زمینه را برای مشارکت افراد خیّر در جهت حمایت و کمک به نیازمندان آبرومندی که به میادین مراجعه میکنند، فراهم کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بر لزوم فرهنگسازی برای استفاده از کیسههای پارچهای به جای کیسههای پلاستکی در میادین میوه و تره بار با توجه به آسیبهایی که به محیط زیست بر جای میگذارد، تأکید و خاطرنشان کرد: در میادین، موضوع آموزشهای عمومی از جمله آموزش به کودکان برای مطالبهگری از والدینشان برایعدم استفاده از نایلکس از اهمیت ویژهای برای تبدیل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به مجموعهای پیشرو در کاهش مصرف و در نهایت، حذف پلاستیک برخوردار است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، گفتنی است، در این جلسه، علیرضا نیکوفکر مدیر امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزههای فرهنگی و اجتماعی، برنامههای پیشنهادی به مناسبت اعیاد پیشِ رو و استقبال از عید نوروز ارائه کرد.