خبرگزاری کار ایران

ستاری:

" توسعه" موضوعی فرهنگی است

" توسعه" موضوعی فرهنگی است
کد خبر : ۱۱۹۶۵۴۵

معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری گفت: سه چهار سالی است به این نتیجه رسیدم که توسعه یک موضوع فرهنگی است و این فرهنگ باید در تمام بخش‌های جامعه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سورنا ستاری» معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری رازی گفت: پیش از این فکر می‌کردم توسعه یک مساله سخت افزاری است. مدتی که گذشت دیدیم پروژه‌های که برروی آن وقت گذاشتیم، یا در آن ظرفیت کار نمی‌کند و یا تصوراتی که فکر می‌کردیم محقق نشده است. بعد از مدتی به این رسیدم که توسعه یک مساله نرم افزاری است و شیوه‌ها و پروسه‌ها مهم است. سه چهار سالی است به این نتیجه رسیدم که توسعه یک مساله فرهنگی است و این فرهنگ باید در تمام بخش‌های جامعه توسعه پیدا کند. 

او افزود: «دانش بنیانی» یعنی محقق را از فکرش قضاوت می‌کنند نه سرمایه اش. کارخانه احتیاج به دانشگاه ندارد اما ما دانشگاه می‌زنیم که نوآوری داشته باشیم. دانش بنیانی یک فرهنگ و تاثیرگذاری نخبگان است و جهت گیری جدیدی است که در کشور درست شده و به خوبی در کشور در حال توسعه است. فکر می‌کنم اتفاقات بزرگی این روزها افتاده و رویکرد رییس جمهور و آقای مخبر نیز همین است. 

ستاری گفت: ما کشوری هستیم که می‌توانیم مساله غذا را حل کنیم و این جز با توسعه شرکتهای دانش بنیان این مساله اتفاق نمی‌افتد. وقتی فرهنگ کشوری درست شود بقیه چیزها هم در کنارش درست می‌شود و کارخانه و  داروسازی هم داریم اما خودمان آن را درست کرده ایم. اینکه اتاق بازرگانی داشته باشیم که هدفش صادرات باشد بخشی از این فرهنگ است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز