مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:
حضور هنرجویان در محیط واقعی کار عاملی موثر در ارتقا بهره وری به حساب میآید
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در آئین رو نمایی از طرح «همیار» در یکی از مجتمعهای صنعتی حامی آموزشهای فنی و حرفهای در مشهد مقدس گفت: حضور هنرجویان در محیط واقعی کار عاملی موثر در ارتقا بهره وری به حساب میآید.
به گزارش ایلنا، مصطفی آذرکیش در این مراسم با بیان اینکه نقش بنگاههای اقتصادی و موسسات تولیدی در مدلهای موفق آموزش مهارتی بسیار پر رنگ است و دولت در این حوزه نقش حمایتی خود را ایفا میکند اظهار داشت: نیاز داریم در برنامه هفتم توسعه احکامی را به تصویب برسانیم که امکان تامین نیروی انسانی مورد نیاز بخش صنعت را با مشارکت ذی نفعان اصلی در فرآیند آموزش ایجاد کنیم.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در آئین رو نمایی از طرح «همیار» در یکی از مجتمعهای صنعتی حامی آموزشهای فنی و حرفهای در مشهد مقدس گفت: حضور هنرجویان در محیط واقعی کار عاملی موثر در ارتقا بهره وری به حساب میآید.
وی با بیان اینکه تحولات آینده بازار کار بسیار سریع و گسترده است لذا باید با حضور بنگاههای اقتصادی به صورت مشترک سرمایه انسانی خود را به روز و توانمند کنیم گفت: نطامهای آموزشی دنیا تمرکز خود را بر دورههای قبل از دانشگاه معطوف نموده اند، ما نیز بایستی مدلهای موفق دنیا را در این حوزه در کشور بومیسازی نماییم.
آذر کیش با تاکید بر اینکه باید در مسیر کاهش فاصله میان شایستگی نیروی کار ماهر با استانداردهای بین المللی گام برداریم خاطرنشان کرد: حضور هنرجویان در محیط واقعی کار عاملی موثر در ارتقا بهره وری به حساب میآید.
در ابتدای جلسه حسن عدالت جو، سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اولویت دوره اول متوسط را به منظور شناسایی استعداد ها، علایق و توانمندیهای دانش آموزان «هدایت تحصیلی» تعریف نمودهایم اظهار داشت: نرخ توسعه متوازن در استان با توجه به اهتمام ویژه در حوزه تقویت سرمایه انسانی، منابع، امکانات و تجهیزات مورد نیاز هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش نسبت به سال گذشته با رشدی ۲/۲ درصدی رو به رو بوده است.
وی با بیان اینکه حضور شرکتها و کارخانههای پیشرو در این حوزه در رشد و توسعه رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش با تربیت نیروی انسانی و بکارگیری نیروی ماهر و نیمه ماهر از هنرستانها تاثیر گذار است اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته در این حوزه نگاه جامعه به هنرستانها تقویت شده است، هدف ما در این حوزه حرکت در مسیر تامین نیازهای جامعه است