خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۶۴ منطقه لازم‌التوجه

شناسایی ۶۴ منطقه لازم‌التوجه
کد خبر : ۱۱۹۲۳۸۵

معاون آموزش ابتدایی در نشست با اعضای هیئت مدیره موسسه خیریه نیک گامان تصریح کرد: یادگیری موثر تحت تاثیر عوامل متعددی است که مدرسه‌سازی تنها یکی از آن‌هاست.

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی صبح امروز در نشست مشترکی با تقی‌پور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه نیک گامان و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و همکاران ایشان، پیرامون مسائل مربوط به شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل با موضوع همکاری مشترک با جامعه خیرین برای جذب بازماندگان از تحصیل و ارتقای عدالت آموزشی را بررسی کردند. 

در ابتدای جلسه تقی‌پور با تشریح اقدامات و فعالیت‌های مجمع، هدف از ورود مجمع خیرین به مسئله بازماندگی از تحصیل را همراهی و کمک به آموزش و پرورش در جهت سازماندهی، شناسایی و رفع مشکلات منتهی به این پدیده خواند و افزود: حسن استفاده از ظرفیت خیرین داخل و خارج از کشور می‌تواند در جذب این افراد و ایجاد شرایطی برای حمایت از آن‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از ازدیاد بازماندگان از تحصیل مفید و موثر باشد. 

حکیم زاده ضمن تقدیر از دغدغه مندی این عزیزان نسبت به موضوع فراهم کردن فرصت‌های برابر دسترسی و یادگیری برای همه دانش آموزان، ضمن تبیین اقدامات انجام شده در خصوص جذب بازماندگان، مشکلات و چالش‌های موجود که می‌توانند فصل مشترک همکاری باشند را توضیح داد. 

معاون آموزش ابتدایی در خصوص‌عدم شناسایی دقیق بازماندگان و تارکان از تحصیل، ثبت نشدن آمار مهاجرین و ثبت محل سکونت جدید آن‌ها در سامانه‌های آماری، نبود دسترسی به لحظه از آمار فوت شدگان در این رنج سنی و دسترسی دقیق به آمار کودکان معلول و سایر مشکلاتی از این دست را نشانه‌ی ضعف در سامانه‌های آماری وزارت آموزش و پرورش و نظام آماری کشور دانست و یکپارچه‌سازی سامانه‌های وزارت بهداشت و ثبت احوال را در دسترسی دقیق و کمک به ساماندهی آمار بازماندگان و تارکان تحصیل موثر خواند. 

حکیم زاده در تبیین یکی دیگر از زمینه‌های مورد نیاز جهت همکاری و کمک‌رسانی خیرین محترم؛ به تشریح عوامل بازماندگی و ترک تحصیل دانش آموزان اعم از دختر و پسر از جمله کودکان کار، حضور معلمان غیر همجنس در دوره دوم ابتدایی که موجب ممانعت برخی والدین از حضور فرزندشان به مدرسه می‌شود و سایر مشکلات اقتصادی و فرهنگی که در روستاها و حاشیه شهرها منجر به افزایش ترک تحصیل می‌شود؛ پرداخت. 

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: مدرسه‌سازی امر مقدس و خداپسندی است که خیرین بزرگوار در انجام آن اهتمام دارند لکن مدرسه یاری در کنار آن می‌تواند در تداوم فرصت‌های یادگیری مطلوب برای کودکان در مناطق محروم موثر باشد. 

وی با بیان این نکته که یادگیری موثر تحت تاثیر عوامل متعددی است که مدرسه‌سازی تنها یکی از آن‌هاست؛ گفت: رصد دانش آموزان و ایجاد فرصت‌های یادگیری، حل معضلات اقتصادی دانش آموزان که مانع حضور موثر آن‌ها در مدرسه می‌شود و حتی فراهم آوردن شرایطی برای برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش آموزانی که اختلال یادگیری دارند و درکل، برداشتن هر مانعی که به نابرابری بین دانش آموزان خاتمه دهد و یا آنرا کمرنگ‌تر نماید؛ می‌تواند در ادامه‌ی مدرسه‌سازی مورد توجه و اهتمام خیرین عزیز قرار گیرد. 

در این جلسه ضمن ارائه گزارش طرح نصیب آموزشی یکسان و شناسایی ۶۴ منطقه لازم التوجه مقرر شد برنامه پیشنهادی جامعه خیرین برای تمرکز روی موضوع بازماندگان و تقویت یادگیری در این مناطق ارائه گردد تا آغاز همکاری‌های مشترک باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز