خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت بهداشت:

متدهای رنگ‌بندی شهرها همانند سابق است

متدهای رنگ‌بندی شهرها همانند سابق است
کد خبر : ۱۱۹۲۲۸۰

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متدهای رنگ‌بندی شهرها را همانند سابق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم در حوزه سلامت یک تصمیم کلان بگیریم معقول است که حتما باید متناسب با تحقیقات و براساس نتایج حاصل از تحقیقات باشد. در طی سالهای گذشته در حوزه سلامت تحقیقات قابل توجهی صورت گرفته و تمایل ما این است که تقویت تولید دانش و مرجعیت علمی به سمت تولید فناوری برود. به همین ترتیب مجموعه‌های تحقیقاتی که در سال گذشته شکل گرفته بود را ارزیابی می کردیم که نتایج را در جشنواره تحقیقات رازی که هرساله برگزار می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

او افزود: هم در حوزه تولید دانش و هم فناوری و هم ارتقا مراکز تحقیقاتی کارهای خوبی صورت گرفته است و حتی در حوزه کووید و ویروس کرونا که تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شود، تحقیقات خوبی در حوزه تولید دانش و فناوری صورت گرفته است. یکی از نکات مهمی که تاکید داریم این است که حتما باید دانش را در راستای حل مشکل متمرکز کنیم و فرایند تبدیل دانش به محصول تکمیل شود و به عنوان یک محصول در چرخه درمان قرار بگیرد. 

پناهی گفت: امروزه بیماری‌های لاعلاج از تهدیدهای جدی در دنیاست و یکی از روش‌های درمانی استفاده از داروهای خوراکی در بهبود آن است. ماده موثره یکی از این انواع سرطان خوشبختانه به وسیله یکی از پژوهشگران ساخته شده و در جشنواره رازی مقام دارد که نشان دهنده محوریت تحقیقات به سمت تولید محصولات است. 

او افزود: تولید فناوری واکسن‌ها با پلتفرم‌های مختلف نیز از جمله مواردی است که به آن پرداخته می‌شود. چند مورد از برترین واکسن‌ها مطالعاتی بالینی خودشان را انجام می‌دهند و بیشتر آن‌ها در فاز سه هستند که در هفته‌های آینده در سبد درمانی قرار خواهد گرفت. چیزی حدود ۲۱ هزار هیات علمی در حوزه سلامت داریم که ۳۵ درصد از تولید دانش را این گروه انجام می دهند و ۵۰ درصد فناوری‌های تولیدات سلامت از سوی آن‌ها انجام می شود. 

پناهی گفت: ما با تولید شرکتهای دانش بنیان و پارکهای فناوری انتظارداریم فاصله دانشگاه‌ها و صنعت را به مرور کم کنیم و در این اماکن بتوانیم نخبگان را به کار بگیریم که بتوانند دانش را به فناوری تبدیل کنند. 

او افزود: ما در جشنواره امسال علاوه بر تقدیر از افراد حقیقی شامل محققین جوان و تحقیقات دانشجویی و کسانی که در فناوری و تولید دانش نفرات اول بودند، از ۲۱ نفر تقدیر می کنیم و نسبت به سال گذشته نقش قسمت فناوری و شرکتهای دانش بنیان پررنگ‌تر شده است. ما در جشنواره امسال بیشتر تمایل بر این داریم که جوایز هزینه اضافی ایجاد نکند و سطح هزینه مانند قبل است. 

انتشار رنگ بندی شهرها از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت 

او درارتباط با پایان همکاری وزارت بهداشت با اپلیکیشن ماسک که اطلاعات رنگ‌بندی کرونا در شهرها را منتشر می کرد، گفت: مجموعه اطلاعاتی که تا الان در اختیار اپلیکیشن ماسک قرار می‌گرفت متعلق به خود وزارت بهداشت بود و ماسک در بدنه وزارت بهداشت قرار داشت. اطلاعات ازطریق سه مرکز در وزارت بهداشت متمرکز می‌شد و در قالب رنگ‌بندی از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر می شد. 

پناهی ادامه داد: از اواخر هفته آینده همانطور که اطلاعات رنگ بندی کرونایی شهرها در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گرفت، مستقیما به وسیله روابط عمومی این وزارتخانه منتشر می‌شود. مبنای رنگ‌بندی همانند قبل براساس بستری در مراکز درمانی است. بر همین اساس رنگ‌بندی دیروز نیز اعلام شد که همان رنگ‌بندی با متد قبلی بود که به وسیله روابط عمومی وزارت بهداشت دراختیار هموطنان قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز