خبرگزاری کار ایران

تاکید بر سیاستگذاری تسهیلگری در امر مسکن توسط شهرداری/ لزوم برنامه‌ریزی برای دورکاری کارمندان

تاکید بر سیاستگذاری تسهیلگری در امر مسکن توسط شهرداری/ لزوم برنامه‌ریزی برای دورکاری کارمندان
کد خبر : ۱۱۹۰۶۸۴

رییس شورای شهر تهران بر لزوم سیاستگذاری تسهیلگری در امر مسکن توسط شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران چند تذکر کوتاه از سوی اعضا مطرح و بررسی بودجه شهردار تهران در سال ۱۴۰۱ آغاز شد. احمد صادقی در تذکر خود ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و رحلت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: با توجه به شیوع کرونا لازم است مواردی را خدمت شهردار تذکر دهم تا هرچه سریعتر با هماهنگی قرارگاه مبارزه با کرونا شهر تهران از غافلگیری و صدمات جبران ناپذیری جلوگیری شود.

او گفت: ارایه خدمات به شهروندان باید به صورت هوشمند و غیرحضوری صورت گیرد.باید برنامه ریزی  برای دورکاری پرسنل شهرداری به ویژه  بانوان شاغل انجام شود و توجه به فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد.

صادقی گفت: استفاده از ظرفیت تبلیغات شهری جهت آگاه سازی شهروندان، افزایش ظرفیت واکسیناسیون عمومی شهروندان و آماده باش دستگاه ها و نیروهای دخیل در امر کنترل بیماری نیز باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

در ادامه مهدی چمران با اشاره به بیانات رهبری در امر مسکن گفت: اعلام آمادگی شهرداری تهران برای اینکه در  زمینه مسکن حرکت کند و بتواند گام های بلندی را بردارد اقدام خوبی است و اگر شهرداری بتواند در این زمینه موفقیت خوبی را کسب کند در کل کشور می تواند تاثیر بگذارد و گسترش یابد.

چمران ادامه داد: یکی از مسایلی که در تسهیل ساخت مسکن موثر است زمان صدور پروانه و‌قفل و بست های اداری  است که به وجود آمده و به ویژه در دوره گذشته طولانی تر شده به گونه ای که برای مردم قابل تحمل نیست. یکی از مصوبات شورا این بود که شهرداری لایحه ای ارایه دهد و راهکاری بدهد که مدت زمان صدور پروانه را چقدر کاهش دهد. ما راهکارهایی را ارایه دادیم اما هنوز پاسخی از این لایحه دریافت نکردیم.

رییس شورای شهر گفت:چرا که شهرداری نمی تواند خانه سازی کند اما تسهیلگری در امر مسکن و گسترش مسکن را می توانیم از سیاست های بزرگ قرار دهیم و مشارکت در مسکن سازی و استفاده از اراضی ذخیره شهری مواردی است که شهرداری قانونا می تواند استفاده کند.

او خطاب به شهرداری تاکید کرد که سرعت بخشیدن به صدور پروانه ساختمانی به شورا ارایه شود تا بتوانیم ادعا کنیم کار مهمی را به ثمر رساندیم.‌خوشحالیم که شهرداری در این زمینه حرکتی را شروع کرده و شورا قطعا همکار است و امیدواریم به نتایج مطلوبی منجر شود.

در ادامه ناصر امانی در تذکری با اشاره به بررسی بودجه سال آینده شهرداری گفت: شهرداری تنها برنامه های خود را در جلسه ارائه بودجه مطرح کردند  و از نظر فنی و کمی به بودجه اشاره نکردند. با لایحه ای از طرف شهرداری مواجه هستیم که در چند بخش ارایه شده و کلیات هنوز به تصویب نرسیده است و می‌خواهیم وارد بخش منابع شویم که برخلاف آیین نامه شورا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز