خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد:

تقویت ساختار آموزش سلامت و تحول در برنامه‌های آموزشی

تقویت ساختار آموزش سلامت و تحول در برنامه‌های آموزشی
کد خبر : ۱۱۸۷۶۴۸

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بزرگداشت روز جهانی آموزش بر تحول، توانمندسازی و تقویت ساختار آموزش سلامت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، کمال حیدری ضمن تبریک این روز به همکاران آموزش و ارتقای سلامت در کل کشور با اشاره به شعار روز جهانی آموزش «تحول آموزش، تولد آینده ای سبز» گفت: همزمانی میلاد مادر رئوف و هدف خلقت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و روز جهانی آموزش یادآور این نکته است که به شکرانه وجود مبارک ایشان باید هرآنچه می توانیم در توانمندسازی جامعه بویژه بانوان تلاش کنیم و نگاه ویژه به سواد سلامت بانوان جامعه به عنوان انتقال دهندگان مهم فرهنگ سلامت و موثر در ارتقای سلامت جامعه داشته باشیم.

وی افزود: موضوع مهم دیگر در این روز  توجه به اهمیت مشارکت مردم و جامعه برای دستیابی به اهداف راهبردی سلامت کشور و همچنین تاکید بر جایگاه بنیادین سواد سلامت پایه و آموزش همگانی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از همکاران پرتلاش و فداکارم در گروه آموزش دانشگاه ها که در ماه های گذشته کمرهمت به توانمندسازی جامعه و افزایش دانش مردم بستند تشکر می کنم و از آنها می خواهم به دستاوردهای فعلی قانع نباشند و در مورد مدیریت شایعات و تقویت سواد رسانه ای و سواد دیجیتال مردم بصورت جهادگونه بکوشند.

 ضرورت تحول در برنامه های آموزش سلامت

حیدری افزود: تحول در برنامه های آموزشی و استفاده از ظرفیت های دیجیتال و حمایت از برنامه های آموزشی و توانمندسازی و تقویت ساختار و زیرساخت لازم برای آموزش از مهمترین دغدغه های مسئولان وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: ضرورت انعطاف پذیر بودن بر اساس مسئله ی ایجاد تحول در برنامه های آموزشی عادلانه و بدون تبعیض برای اجرای فرمان های مقام معظم رهبری به ویژه مسئله جمعیت و باروری سالم از اهم برنامه های معاونت بهداشت است که باید در اولویت کاری همکاران باشد.

حیدری گفت: معاونت بهداشت در برنامه های مشترک با سایر شرکای کلیدی مانند آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و هلال احمر و سازمان های همراه مانند انجمن سواد رسانه ایران نیز  تحولی از جنس مشارکت هدفمند و همصدایی برای اهداف مشترک سلامت را مد نظر دارد.

وی بیان داشت:  در این زاویه دید، به برخی  چالش های سلامت مانند کاهش فعالیت بدنی دانش آموزان در دوران پاندمی، آسیب شناسی سلامت روان و معنوی، جای خالی محسوس معلمان در کلاس در دو سال گذشته ، نیاز به مهارت های دیجیتال و گسترش اخبار ضد ونقیض می توان اشاره کرد.

معاون بهداشت اظهار داشت: در پاییز امسال معاونت بهداشت در راستای مبارزه با شایعات و اخبار متناقض در ذیل طرح شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی دو دوره بین المللی و کشوری سواد رسانه و اطلاعات و مدیریت اینفودمی را برگزار کرد.

وی افزود: برنامه های توانمندسازی متعددی برای سال آتی مد نظر داریم که از همکاران آموزش و ارتقا سلامت می خواهم ذره ای در ایجاد ظرفیت ها و توانمندسازی سواد دیجیتال و رسانه ای تعلل نکنند.

گفتنی است این مراسم با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، دفتر منطقه ای یونسکو، انجمن سواد رسانه ای ایران، فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن آموزش و ارتقای سلامت و اساتید آموزش و‌ ارتقای سلامت بصورت وبیناری در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز