پیگیری وضعیت استخدامی معلمان مدارس استثنایی
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور با تأکید بر این که توسعه کیفی مراکز آموزشی باید در کنار توسعه کمی، مدنظر قرار گیرد، گفت: توزیع متوازن مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استانها باید بر اساس آمایش دقیق سرزمین، صورت گیرد.
به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی، با تأکید بر برگزاری باشکوه ایام الله دهه فجر گفت: استانها اهتمام جدی بر برگزاری مراسم و افتتاحیههای باشکوه در این دهه با حضور مسئولین کشوری و استانی و با پوشش کامل رسانهای داشته باشند تا شاهد برگزاری دهه فجری باشکوه در آموزشوپرورش استثنایی باشیم.
طریفی حسینی یکی از سیاستهای جدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را توسعه کمی و کیفی فراگیرسازی دانست و گفت: هماهنگی بین بخشی بین ادارات آموزش و پرورش استثنایی و معاونتهای آموزش ابتدایی، تربیتبدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی از جمله الزامات گسترش رویکرد فراگیر سازی است.
وی افزود: حضور نمایندگانی از آموزشوپرورش استثنایی در کارگروههای مختلف حوزه ستادی و استانی بهویژه کمیته مستندسازی و رصد دقیق سیاستها و فعالیتهای وزارت آموزشوپرورش منجر به گسترش و کیفیتبخشی رویکرد فراگیر سازی خواهد شد.
وی خواستار پیگیری وضعیت نیروی انسانی در استانها شد و گفت: بر اساس مصوبه شورای سازمان، سالانه ده درصد از ورودیهای آموزشوپرورش باید به آموزشوپرورش استثنایی اختصاص یابد و رؤسای ادارات باید بر پیگیری و رصد دقیق سهمیههای استانی اهتمام جدی داشته باشند.
طریفی حسینی یکی از سیاستهای جدی وزارت آموزشوپرورش را توسعه مشارکتها در همه ابعاد، دانست و گفت: خیرین، دستگاههای اجرایی و نهادها ظرفیت بیبدیلی هستند که میتوان از این ظرفیت در مدرسهسازی و مدرسه یاری به نحو احسن استفاده کرد.
وی تصریح کرد: استفاده درست از ظرفیت شوراهای آموزشوپرورش منجر به گسترش مشارکت دستگاهها در نظام تعلیم وتربیت خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابطعمومی وزارت آموزش و پرورش؛ طریفی حسینی در ادامه گفت: با رویکرد کیفیتبخشی به فعالیتها در آموزشوپرورش استثنایی، تنقیح سیاستها و مقررات حوزه آموزشوپرورش استثنایی از سطح ستاد تا مدارس در دستور کار قرار دارد.
وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت معلمان و مدیران مدارس در ایام کرونا، گفت: مدیران مدارس باتوجهبه بازگشایی مدارس بهگونهای برنامهریزی کنند که با آموزشهای جبرانی و مکمل، عقبماندگی احتمالی دانشآموزان در حوزههای آموزشی و توانبخشی جبران شود.