خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام معاونت اجتماعی قوه قضاییه خبر داد:

ارسال پیامک‌های آگاهی‌بخش حقوقی بر اساس نیازمندی‌ شغلی در آینده نزدیک

ارسال پیامک‌های آگاهی‌بخش حقوقی بر اساس نیازمندی‌ شغلی در آینده نزدیک
کد خبر : ۱۱۷۷۸۴۹

مستشار قضائی و قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: بنا داریم به مرور ارسال پیامک‌ها را هدفمند دنبال کنیم و به تناسب شغل و فعالیت افراد به آن‌ها اطلاعات حقوقی دهیم.

به گزارش ایلنا،‌ رضا مسعودی‌فر، مستشار قضائی و قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم درباره نقش رسانه در ارتقا آگاهی‌های حقوقی گفت: یکی از ابزارهای مهم در موضوع پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی استفاده از ابزار رسانه و آگاهی‌های حقوقی مردم است؛ چون معتتقدیم هر چه سطح آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم  بیشتر شود، هم کمتر در معرض وقوع جرم قرار می‌گیرند و هم در تنظیم رفتار و اعمال حقوقی خود دقت بیشتری می‌کنند.

مسعودی‌فر ادامه داد: یکی از ابزارها استفاده از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه است. با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که تابستان امسال با وزارت ارتباطات و 3 اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل منعقد شد، مقرر گردید هر هفته برای سیم‌کارت‌های فعال کشور یک پیام حقوقی ارسال شود. در ارسال این پیام‌ها نه عملکرد مجموعه ذکر می‌‌شود و نه جنبه تبلیغاتی دارد، بلکه صرفا نیازمندی‌های حقوقی مردم را در این پیام‌ها برایشان ارسال می‌کنیم.

او گفت: در هر هفته حدود 96 میلیون پیامک به سیم‌کارت‌های فعال ارسال می‌شود. بنا داریم به مرور این کار را هدفمند دنبال، نیازهای مردم را شناسایی و بر اساس آن پیامک‌ها را ارسال کنیم.

مسعودی‌فر در ادامه گفت: اگر این امکان برای ما فراهم شود، به تناسب شغل و فعالیت افراد به آنها اطلاعات حقوقی می‌دهیم که این امر نیازمند مطالعه و دسته‌بندی مشاغل افراد است.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عوامل مختلفی را در کاهش پرونده‌ها موثر دانست و بیان کرد: بازخوردی که از اپراتورها، وزارت ارتباطات و برخی شهروندان گرفته‌ایم نشان می‌دهد استقبال از پیامک‌ها بسیار مثبت بوده و خوشبختانه شکایت و یا درخواست عدم ارسال از سوی مردم نداشته است. ما آمادگی داریم با پیشنهاداتی که خود مردم می‌دهند به صورت جهت‌دار و  هدفمند این پیامک‌ها برایشان ارسال شود.

مسعودی‌فر اظهار کرد: پیامک‌ها به صورت اتفاقی ارسال نمی‌شود؛ در معاونت یک کمیسیونی متشکل از قضات و همکاران حضور دارند و  پیام‌ها را احصاء و بررسی می‌کنند.

او افزود: ما پیامک‌هایی را ارسال می‌کنیم که منطبق با قانون و مورد تایید اعضای کمیسیون باشد ولی این ایراد هم از ما گرفته شده که پیام‌ها بسیار تخصصی است مانند پیامک اصطلاح «کافه خیارات» که مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت و در فضای مجازی بازتاب داشت. این اصطلاح فقهی و حقوقی به معنی ساقط کردن تمام اختیارات فسخ معامله است که اغلب بنگاه‌های املاک و خودرو در مبایعه‌نامه‌ها قید کرده‌اند. با این وجود قرار شد پیام‌ها ساده‌سازی شود تا قابل فهم برای عوام جامعه باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز