خبرگزاری کار ایران

۱۱ درصد جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده در منطقه ۱۷ هستند/پاسخ شهرداری به تذکرات با خواسته شورا فاصله دارد

۱۱ درصد جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده در منطقه ۱۷ هستند/پاسخ شهرداری به تذکرات با خواسته شورا فاصله دارد
کد خبر : ۱۱۷۱۶۷۳

عضو شورای شهر تهران گفت:‌ پاسخی که شهرداری به سوالات و تذکرات ما می‌دهد با آن چیزی که از آن‌ها خواسته بودیم فاصله دارد. به صراحت اعلام می‌کنم می‌خواهیم بدانیم چه تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و گزارش مکتوبی از اقدامات و نتایج حل دغدغه‌های اعضاء در لایحه بودجه سال آینده را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شوراری شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر گزارشی از بازدید خود از منطقه ۱۷ تهران ارائه کرد. 

پیرهادی پس از معرفی منطقه با اشاره به بافت فرسوده موجود در آن گفت: حدود ۱۱ درصد از جمعیت بافت فرسوده تهران در بافت فرسوده منطقه ۱۷ سکونت دارند. با توجه به میزان ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده تهران، حدود ۸ درصد جمعیت شهر تهران در این بافت ساکن هستند که حدودا ۷۲ هزار نفر در منطقه ۱۷ در بافت فرسوده سکونت دارند. 

او با بیان اینکه نسبت مساحت منطقه ۱۷ به کل مساحت شهر تهران ۱.۱۵ درصد است اظهار کرد: سه درصد از جمعیت شهر تهران در این منطقه سکونت دارند. 

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در ادامه اشاره‌ای به فضای سبز منطقه داشت و گفت: سرانه فضای سبز منطقه ۱۷ معادل ۳.۹۵ مترمربع است و برخی محلات از جمله جلیلی و مقدم فاقد هرگونه بوستان هستند. 

او با اشاره به ایجاد بوستان حاج قاسم سلیمانی که در گذشته به باغ راه سبزی مشهور بود گفت: راه اندازی این بوستان بخشی از کمبود سرانه فضای سبز در منطقه را جبران می‌کند.

وی پیشنهاد خرید ۲ پلاک جهت تبدیل به فضای سبز را مطرح کرد و گفت: ملک بانک صادرات واقع در محله امامزاده حسن خیابان رضوان از جمله املاکی است که با داشتن بیش از ۱۳ هزار مترمربع مساحت، می‌تواند کمبود سرانه فضای سبز منطقه را جبران کند. 

پیرهادی با بیان اینکه کمبود فضای سبز ناراحتی مردم را به همراه دارد گفت: برای این کمبود همچنین پیشنهاد خرید پلاک‌های خداجو در محله وصفنارد ارائه می‌شود. . 

وی با اشاره به شبکه فاضلاب این منطقه نیز گفت: کل شبکه فاضلاب در منطقه حدود ۲۰۱ کیلومتر است و ۹۸ درصد از شبکه فاضلاب اجرایی شده است. 

پیرهادی، کمبود سرانه سرویس بهداشتی و خرابی سرویس‌های بهداشتی موجود را از دیگر مشکلات منطقه دانست و پیشنهاد جمع آوری ۵ عدد سرویس بهداشتی فلزی و احداث ۲۰ چشمه جدید را مطرح کرد. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تعیین تکلیف ادامه طرح یادگار امام، در محله بلورسازی، تعریض و بازگشایی بزرگراه شهید چراغی در محله زهتابی، ساماندهی ایستگاه بازیافت محله وصفنارد، پیشنهاد خرید ۴۰ عدد برج نوری برای نقاط بی‌دفاع شهری را در این منطقه ضروری دانست. 

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه به مسئله وجود خط راه آهن تهران- اهواز در قلب منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع مشکلات متعددی برای مردم ایجاد کرده و ساماندهی آن ضروری است. 

مهدی اقراریان نیز تذکری به شهردار تهران داد و گفت: آقای زاکانی در صفحه ۱۱ برنامه‌ای که به شورای شهر ارائه کرده  اعلام کرد که در مسیر گفت‌وگوهای حقوقی گام برمی‌دارد. خواهشمندم ضمن پیگیری دغدغه‌های اعضای شورای شهر در رابطه با تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱ کشوری به ما اعلام کند که چه اقداماتی انجام داده است. 

او با بیان اینکه توقع ما این است که زاکانی گزارشی مکتوب از اقدامات و نتایج به دست آمده ارائه دهد گفت: پاسخی که شهرداری به سوالات و تذکرات ما می‌دهد با آن چیزی که از آن‌ها خواسته بودیم فاصله دارد. به صراحت اعلام می‌کنم می‌خواهیم بدانیم چه تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و گزارش مکتوبی از اقدامات و نتایج حل دغدغه‌های اعضاء در لایحه بودجه سال آینده را ارائه کند. 

اقراریان گفت: به شهرداری توصیه می‌کنم بخش رسانه‌ای شهرداری تلاش کند اقدامات را به نظر مردم برساند و کارهایی که برای احقاق حقوق مردم انجام می‌دهد را بدانند. 

او تاکید کرد: از دولت هم توقع داریم که به این دغدغه‌ها توجه کند و نشود که ما نمایندگان مردم تهران مجبور شویم برای مطالبه حق و حقوق مردم دست به دامن رسانه‌ها بشویم و با استفاده از ظرفیت فشار افکار عمومی بخواهیم حقی را دنبال کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز