خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سنجش تاکید کرد:

ضرورت بهبود در رویه سنجش و پذیرش/ حضور جزیره‌های متعدد در حوزه آموزش

ضرورت بهبود در رویه سنجش و پذیرش/ حضور جزیره‌های متعدد در حوزه آموزش
کد خبر : ۱۱۵۷۸۳۰

رییس سازمان سنجش گفت: نظام سنجش و پذیرش دانشجوی ما در دنیا دومی نداشته و مشابهی در هیچ جای دنیا ندارد، البته شاید در بخش‌هایی شبیه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش ملی سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی با مبنای چالش‌ها و راهکارها صبح امروز با حضور ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور و رییس شورای سیاست گذاری همایش در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی بر گزار شد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در این مراسم اظهار داشت: ما تلاش داریم موضوعی که چالش امروز است را بیان کنیم تا با نظر و نقش علما و دانشمندان آن را مرتفع کنیم. مبانی، چالش‌ها و راهکارها محور اصلی این همایش است تا در وضعیت نظام سنجش و پذیرش دانشجو یک تحول ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نظام سنجش و پذیرش دانشجوی ما در دنیا دومی نداشته و مشابهی در هیچ جای دنیا ندارد البته شاید در بخش‌هایی شبیه باشد. آنچه که ما را متفاوت کرده این است که پارلمان کشور ما نیز به موضوع سنجش و پذیرش و آزمون‌های ورودی می‌پردازد.

خدایی گفت: البته ما سازمان‌های آزمون ساز حرفه‌ای متعددی در دنیا داریم اما سیستم پذیرش آنها مانند ما نیست لذا این مساله ما را از دیگران متمایز می‌کند.  مخاطبان آزمون های ما به لحاظ گستردگی زیاد است در نتیجه این مساله افرادی که در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی هستند را تحریک می‌کند. طبیعتا نگاه سیاسی و اجتماعی نظام سنجش و پذیرش را نیز متاثر می‌کند.

رییس شورای سیاست گذاری همایش گفت: ما در هیچ کجای دنیا اینگونه نداریم که به وسیله سیستم سنجش و پذیرش خود استخدام انجام دهند، مانند تربیت معلم. در ایران سیستم آموزش کشور و سیاستگذاری‌ها خیلی متمرکز نیست و جزیره‌های متعددی در حوزه آموزش داریم. در این سیستم دانشگاه‌های اطلاعاتی، سیاسی و حوزوی داریم که هر کدام سیاست‌های خاص خودشان را دارند.

رییس سازمان سنجش گفت: در سیستم سنجش و پذیرشِ ما همه می‌خواهند ادامه تحصیل دهند، البته در دنیا اینگونه نیست. کنکور و آزمون‌های ورودی علت نیست، معلول است. در برخی سیاستگذاری‌ها مشکلاتی پیش آمده که تازه نقاط ضعف و مشکلات آن را در کنکور می‌بینیم.

خدایی در پایان اظهار داشت: ما باید در نهایت محورهای علمی را به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه بدهیم‌. ما نگاه نقادانه جدی را در این همایش خواهیم داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز