خبرگزاری کار ایران

افزایش ۶۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان

افزایش ۶۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان
کد خبر : ۱۱۵۰۵۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال تحصیلی جدید تاکنون با افزایش ۶۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی استان مواجه هستیم که به طور قطع تا آذرماه این جمعیت افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، رخشانی در جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: این مدارس بخش بزرگی از بار مشکلات آموزش و پرورش در مورد فضا و نیروی انسانی مورد نیاز را متحمل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در سال تحصیلی جدید تا کنون با افزایش ۶۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی استان مواجه هستیم که به طور قطع تا آذرماه این جمعیت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این افزایش جمعیت و کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در استان، یقینا مدارس غیردولتی بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند و به همین دلیل باید با تسهیل شرایط در چارچوب قانون به ادامه فعالیت این مدارس کمک کنیم.

رخشانی با بیان اینکه لازم است تا دستور العمل‌ها و شاخص‌ها به موقع به مدارس ارسال شود، گفت: ارزیابی مداوم و نیز نظارت‌های لازم در مدارس غیردولتی باید به صورت مستمر انجام شود تا شاهد ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتی در این مدارس باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: مدارس غیردولتی از نظر آموزشی، سطح علمی و مهارتی باید در جایگاهی قرار داشته باشند که الگوی مدارس دولتی شوند و خانواده‌ها متمایل به حضور فرزندان خود در این مدارس باشند.

وی تاکید کرد: ارسال به موقع دستورالعمل‌ها، توصیه‌ها و تذکرات و شاخص‌ها موجب پیشبرد و پیشرفت امورتعلیم و تربیت می‌شود.

رخشانی ضمن تاکید بر قانون‌مداری در نظارت صحیح بر فعالیت مدارس غیردولتی اظهار کرد: در تفسیر قانون یقینا نفع دانش آموزان و همکاران را در نظر می‌گیریم تا با رفع موانع و تسهیل شرایط آرامش را در مدارس ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز