خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه‌های استانی سبک زندگی اسلامی ایرانی

برگزاری کارگاه‌های استانی سبک زندگی اسلامی ایرانی
کد خبر : ۱۱۵۰۱۶۹

در راستای ارتقاء دانش و آگاهی‌های عمومی و اجتماعی سربازان وظیفه از طریق برگزاری کارگاه به سبک اسلامی _ایرانی (فرزندان آفتاب) ، چندین دوره کارگاه در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شعبانی مربی این دوره بیان کرد: دوره‌های مدیریت مهارت و دانش رفتار (امید) بعنوان دوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی برای بروز و ظهور استعدادها، ظرفیتها، توانمندیها، و مبتنی بر تقوای فطری، خودجوشی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی توسط خود شخص، زمینه مناسبی را فراهم می‌آورد. و موجب هوشیاری افزایی، بازسازی غیرمستقیم سبک زندگی، کمک به افراد برای حل تعارض‌ها و انتخاب رفتار عقلانی، به چالش طلبیدن مفروضات و اهداف اساسی افراد، دیدن جنبه‌های تحریف شده انسانی، کاهش عادات و تعصب‌های غیرمنطقی، ایجاد امید و دلگرمی، افزایش خودانگیختگی و سرزنده‌گی، تغییر انگیزه‌های معیوب، ایجاد زمینه‌ای برای فهم آزادی و مسوولیت، احساس برابری با دیگران، آگاهی از توانایی‌ها و امکانات بالقوه، دعوت از افراد برای ارزشیابی آنچه که در حال انجام آن هستند و سنجش اینکه چقدر این رفتار برای آنها نتیجه بخش است (محاسبه)، کشف تناقض ها، شناخت افکار انعکاسی و تلاش برای تغییر آنها در جوّی امن، آرام و شاد که موجب خودنگری افراد و تشخیص موانع رشد آنها می شود.

شعبانی مربی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تصریح کرد : دوره مدیریت مهارت و دانش رفتار (امید) فراهم کننده ی زمینه ی دستیابی انسان دینی و انسان شیعی به عقبه دینی و فطری است. دوره های امید عقلانیت آدم ها را دوباره احیاء می کند. جان مایه دوره امید زبان فطرت است که طبیعتا به درد همه انسان ها می خورد نه فقط گروه خاص.  این دوره نگاه دانش افزایی ندارد و انسان را نیز لوح سفید و ظرف خالی نمی بیند بلکه یادآوری و توانایی بهره گرفتن از ظرفیت و توانایی های موجود فرد در این دوره مطرح است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز