پایش خدمات الکترونیک سازمانها توسط وزارت ارتباطات
وزیر ارتباطات گفت: اکنون روزانه میلیونها تراکنش بین سازمانی انجام میشود که ما پایش مدنظر را انجام میدهیم و اگر سیستمی دچار مشکل شود در لحظه متوجه میشویم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارعپور ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح طرحهای هوشمندسازی پلیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر علت قطعی برخی از سامانههای سازمانهای دولتی مانند تأمین اجتماعی در هنگام مراجعه ارباب رجوع، گفت: برای ارائه یک خدمت فناوریپایه لازم است که حتماً هم زیرساخت مناسب از نظر شبکهای وجود داشته و هم سرویس و هم دستگاههای مورد استفاده توسط همکاران ما پایدار باشد، یعنی از ابتدا تا انتهای خط باید همه با هم یکپارچه کار کنند و به همین منظور در یک نقطه این خدمات باید پایش شود.
وی ادامه داد: ما در وزارت ارتباطات زیرساختی را فراهم خواهیم کرد که تمام خدمات ارائه شده توسط بخشهای دولتی را پایش کنیم. اکنون روزانه میلیونها تراکنش بین سازمانی انجام میشود که ما پایش مدنظر را انجام میدهیم و اگر سیستمی دچار مشکل شود در لحظه متوجه میشویم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون بیشتر برای مردم مهم است که وزارت ارتباطات، ارتباطات بین مردمی را در حین استفاده از فناوریها پایدار نگه دارد، گفت:به دنبال این هستیم تمام خدماتی که مردم برای زندگی یومیه احتیاج دارند از طریق یک درگاه واحد با همکاری تمام دستگاههای اجرایی کشور در اختیار آنها قرار دهیم و آن موقع میتوانیم کیفیت را در لحظه پایش کنیم.
زارعپور افزود: این کاری پیوسته است و یکباره نیست که در مدت یکسال آینده فاز نخست این کار را آغاز میکنیم.
وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه امروز شاهد ارائه خدمات نوین توسط نیروهای پلیس هستیم، گفت: اکنون تمام زندگی مردم به فضای مجازی و فناوری گره خورده که پلیس باید مقتدرانه در این فضا حضور داشته باشد و به ابزار روز مجهز بوده تا بتواند حافظ منافع مردم باشد و اقدامات خوبی نیز در این رابطه صورت گرفته است.