خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری تهران:

اولویت مدیریت شهری، خدمات‌رسانی هوشمند به شهروندان است

اولویت مدیریت شهری، خدمات‌رسانی هوشمند به شهروندان است
کد خبر : ۱۱۳۹۲۹۷

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران رویکرد شهردار تهران را ایجاد شهری هوشمند بیان کرد و گفت: اولویت مدیریت شهری در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، خدمات رسانی هوشمند به شهروندان است.

به گزارش ایلنا، لطف الله فروزنده درباره چالش‌های پیش رو در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی، گفت: در این معاونت سه چالش وجود دارد، ابتدا در حوزه نیروی انسانی که شامل بخش های استخدام نیرو، آموزش، ارزیابی عملکرد، نظام پرداخت و نظام نگه‌داشت است که در این زمینه باید تغییر نگاه ایجاد شود، چرا که منابع انسانی به عبارتی هویت یک سازمان را تعیین می‌کند. 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به چالش‌های بعدی که این معاونت با آن روبرو است افزود: در این معاونت باید نظام پرداخت، حالتی هماهنگ داشته باشد، در واقع نیروی انسانی زمانی احساس عدالت می‌کند که نظام ارتقای آن بر اساس ارزیابی عملکرد او باشد. بخش منابع انسانی یک بخش زنده و تمام نشدنی است که در زمینه جذب و ارتقا در آینده چالش‌هایی پیش رو خواهیم داشت.اما درخصوص چالش سوم یعنی تعامل با شورا و سایر نهادها، شهرداری تهران یک مرجعیت سیاست گذاری و اجرایی است که باید با توجه به ظرفیت‌های شورا برای حل چالش‌های پیش رو  و بسیاری از مشکلاتی که در مدیریت شهری وجود دارد از طریق قانون گذاری تعامل کند.

وی یکی از مشکلاتی که شهرداری تهران در سال‌های گذشته با آن رو به رو بوده را عدم حضور شهردار اسبق تهران در جلسات هیات دولت دانست و افزود: در سال‌های گذشته از پتانسیل موجود در دولت و مجلس شورای اسلامی استفاده نشده اما در این دوره  با ارتباط خوبی که شهردار تهران با بدنه دولت و مجلس شورای اسلامی دارد این تعامل دوباره برقرار و از این ظرفیت ها استفاده خواهد شد.

فروزنده درباره رویکرد شورای اسلامی شهر در مبحث منابع انسانی یکپارچه سازی قرارداد کارکنان شهرداری تهران، گفت: با توجه به قانون استخدامی مصوبه دولت، یکی از معضلات پیش روی کشور بحث استخدام است. دولت سازمان امور استخدامی را موظف کرده تا لایحه‌ای در رابطه با یکپارچه سازی قراردادهای استخدامی ارایه کند. در شهرداری تهران نیز ما این روند را پیگیری می‌کنیم تا رضایتی برای کارکنان ایجاد شود چرا که یکی از برنامه‌های ما عدالت در نظام پرداختی و هموار کردن مسیر پیشرفت شغلی و بالا بردن روحیه انقلابی در کارکنان است.  

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها با اشاره به سلامت کارکنان شهرداری تهران، گفت: یکی از موضوعات مورد توجه در بحث منابع انسانی توجه به سلامت جسمی و روانی نیروها است، چرا که یک نیروی خوب اگر از سلامت جسم  و روح برخوردار باشد در میزان عملکرد و خدمت رسانی به مردم بهتر عمل می‌کند.  

وی ادامه داد:در بخش فعالیت‌های خدمات رسانی، شهرداری تهران، سازمان‌های زیر مجموعه ای دارد که مردم از این سازمان ها به صورت مستقیم خدمات می‌گیرند. به طور مثال در بخش صدور پروانه ها و خدمات شهری باید مدیریت شهر را به سوی هوشمند سازی برد تا خدمت به مردم در کمترین زمان رخ دهد. از مشکلات پیش روی این بخش می‌توان به یکپارچه نبودن سامانه ها در شهرداری تهران اشاره کرد. در برخی نقاط گلوگاه های فساد وجود دارد که در این گلوگاه ها زمان مردم اتلاف می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، فروزنده تاکید کرد: توجه شهردار تهران ایجاد شهر هوشمند است و این اولویت اول ما خواهد بود تا خدمات رسانی به مردم به صورت الکترونیک و بدون حضور در محل انجام شود. با توجه به اینکه ترافیک و حجم بالایی از ماشین در طول شبانه روز در تهران تردد دارند، مردم برای انجام امور خود نباید دچار مشکل باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز