خبرگزاری کار ایران

مرکز حرفه‌آموزی مددجویان اردوگاه فشافویه پذیرای ۵۷۰۰ مددجو

مرکز حرفه‌آموزی مددجویان اردوگاه فشافویه پذیرای ۵۷۰۰ مددجو
کد خبر : ۱۱۳۹۰۶۶

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بازدیدی در معیّت دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۴(انقلاب) و مسئولان سازمان فنی و حرفه ای استان تهران از اردوگاه فشافویه صورت پذیرفت.

به گزارش ایلنا، سوهانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این بازدید بیان کرد: اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه» با ظرفیت ۶۰۰۰ نفری در حال حاضر پذیرای حدود ۵۷۰۰ نفر مددجو است، که عمده آنها پیش از این در سایر مراکز نیز تحت درمان قرار گرفته بودند؛ لذا میزان افراد با بازگشت مجدد بالا اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، به‌رغم پیگیری‌های صورت‌پذیرفته از سوی دادیار محترم شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۴ عمومی و انقلاب تهران و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، به دلیل عدم همکاری برخی از دستگاه‌های مجری، هیچگونه اقدام عملیاتی تاکنون صورت نپذیرفته است. البته برای اجرایی شدن آیین نامه مذکور اقدامات و هماهنگی هایی انجام گردید و در جلسه گذشته مقرر شده بود که بازدید میدانی از اردوگاه حرفه آموزی فشافویه انجام شود، که براساس آن جلسه بازدید میدانی در مورخ ۰۳/۰۷/۱۴۰۰ توسط کارشناسان مربوطه صورت پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در بازدید از اردوگاه طیف گسترده‌ای از مددجویان مستعد آموزش و مهارت آموزی مشاهده شدند. در این بین، مددجویان دارای تحصیلات کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در رشته‌های مختلف تحصیلی وجود داشتند. پس از بازدید چند ساعته، تیم حاضر به مدیریت دادیار محترم شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۴ عمومی و انقلاب تهران، اقدام به شناسایی حدود ۵۰ نفر از مددجویان مستعد حرفه‌آموزی نمودند. فهرست این افراد تهیه شد و مواردی به تصویب رسید. با این وجود، نمایندگان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران اعلام داشتند که بودجه لازم جهت آموزش این افراد وجود ندارد و ضرورت دارد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصمیماتی را جهت پیشبرد بهتر اهداف در نظر گیرد. بعد از بیان موانع و مشکلات و ارائه راهکارها توسط اعضا حاضر در جلسه دوره های آموزشی مشخصی برای معتادان بهبود یافته در نظر گرفته شد تا سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران نسبت به ارائه دوره های آموزشی به مددجویان اقدام و سپس برای آن ها گواهینامه پایان دوره صادر نماید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز