راهاندازی شبکه تعاملی و ارتباطی از ستاد تا مدرسه برای مهر باشکوه
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جلسه شورای معاونین سازمان از راه اندازی شبکه تعاملی و ارتباطی از ستاد تا مدرسه برای مهر باشکوه خبر داد.
به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در این جلسه گفت: ستاد پروژه مهر و کمیتههای زیر مجموعه باید برای رقم خوردن مهری باشکوه، آرام و با کیفیت و با حفظ سلامت دانش آموزان به شکل روزانه مسائل مربوط به پروژه مهر را رصد و برنامه ریزی نمایند.
وی در ادامه گفت: سازماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش و توزیع کتب درسی، ثبت نام دانش آموزان، برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، آمادهسازی پروژههای نیمه تمام و تجهیز و تعمیر مدارس، انتخاب و انتصاب مدیران، شبکه شاد و مسائل مربوط به آن، پایگاههای آموزش مجازی و استودیو تولید محتوا، واکسیناسیون تمام معلمان، طرح هدایت، تهیه وسایل ارتباطی هوشمند آموزشی، آمادهسازی جامعه و خانواده از جمله مواردی است که به شکل روزانه باید مورد پیگیری قرار گیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استنثایی با بیان اینکه برای رصد و نظارت مستمر «شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه» در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است، گفت: براساس این طرح کل استانها به چهار قطب تقسیم خواهند شد و هریک از معاونتها مسئولیت یکی ازقطبها را به عهده خواهد گرفت و شبکه ارتباطی و تعاملی شکل میگیرد.
وی به سه هدف عمده این شبکه ارتباطی اشاره کرد و گفت: اولین هدف اطلاع دقیق از برنامهها و فعالیتهای استانها در خصوص پروژه مهر است، دومین هدف ابلاغ و آگاهی دادن به استانها در خصوص سیاستها و استراتژیها است و سومین هدف حل مشکلات و معضلات استانها است.
حسینی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم موضوع پروژه مهر ساماندهی درست نیروی انسانی است و باید در این زمینه به طور دقیق تراز نیروی انسانی محقق شود، گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۱۹۷ نیرو در آموزش و پرورش استثنایی مشغول به خدمت هستند، ۱۶۱۷ نفر از همکاران تقاضای بازنشستگی دارند و از طرفی ۳ هزار و ۶۵ نفر تراز منفی نیروی انسانی را شاهد هستیم که تاکنون تلاشهای همکاران ما موجب آن شده است که ۳۴۲ نفر ماده بیست و هشت، ۵۱ نفر سرباز معلم و ۲۲۵ نفر از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پروش استثنایی اختصاص یابد.
وی افزود: مابقی کمبود نیرو باید از طریق نیروهای حق التدریس، شاغلان و بازنشستگان، استمرار خدمت همکاران در معرض بازنشستگی، طرح معلم تمام وقت، نیروهای خرید خدمات، تدریس موظف معاونین و سایر شیوهها جبران شود.
حسینی تصریح کرد: در مجموع خروجی فعالیتهای ستاد پروژه مهر و نیز طرح شبکه تعاملی و ارتباطی باید به تحقق مهر باشکوه و ماندگار منجر گردد.
وی با بیان اینکه در مهر ماندگار باید سه محور عمده تحقق یابد گفت: محور اول این است که هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد، محور دوم این است که هیچ مدرسهای نباید بدون مدیر و معاون، بدون برنامه عملیاتی و بدون اطلس یادگیری باشد. محور سوم این است که هیچ دانش آموزی نباید بدون ثبت نام، بدون کتاب و برای سال اول ابتدایی بدون شرکت در برنامه سنجش آمادگی تحصیلی باشد.