خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

اقدامات تحولی در زندان‌های کشور چشمگیر است

اقدامات تحولی در زندان‌های کشور چشمگیر است
کد خبر : ۱۱۲۷۵۰۳

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات اصلاحی در جهت ارتقاء وضعیت زندان‌ها گفت: در دوره تحول با رویکرد جدید جهادی به مسئله زندان‌ها رسیدگی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور حجت الاسلام و المسلمین اژه ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به اقدامات تحولی در زندان ها، اقدامات صورت گرفته را بی سابقه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: رئیس سازمان زندان‌ها ظرف مدت کمتر از یک سال همراه با تعدادی از مدیران ارشد سازمان از همه زندان‌ها در ۳۱ استان کشور بازدید کردند که اقدامی بی‌سابقه بوده است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: دستگاه قضایی با همفکری نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه رویکرد اصلاح و تربیت در زندان‌ها را مورد توجه قرار داد و تلاش‌های زیادی شد تا مشکلات مددجویان و خانواده های آن ها تا حد امکان برطرف شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید خود از ۳ زندان در ماه‌های اخیر، اقدام دادستان تهران برای بازدید از زندان همراه با هیأت ۲۰۰ نفره و بازدید رئیس دادگستری تهران از زندان قزلحصار همراه با یک تیم ۵۰ نفره و گفتگوی رو در رو با هزار زندانی و پیگیری مشکلات آن‌ها را امری بی‌سابقه دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین گفت که طی یک ماه گذشته، دادستان‌ها فقط در ۲۸ استان کشور ۷۶ بار و روسای دادگستری‌ها در ۲۲ استان ۴۲ بار از زندان‌ها بازدید کرده‌اند.

وی همچنین از اجرای طرح پایش زندانیان و اعطای مرخصی به آن‌ها در ایام کرونا، سرکشی دوره‌ای دادستان کل و دادستان‌ها و رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور از زندان‌ها و تحت‌نظرگاه‌ها‌ و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها یاد کرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن از این که احساس می‌کند امروز یک انسجام و همکاری بین مجموعه‌های نظام به وجود آمده ناراحت است و از هر طریق ممکن تلاش می‌کند مانع از تقویت این همدلی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: دشمن از خدمت رسانی به مردم نیز عصبانی است؛ چرا که هر چه روند خدمت رسانی تسهیل شده و افزایش یابد، ترفندهای دشمن بیشتر کارآیی خود را از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: هر دستگاهی که تلاش می‌کند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد، دشمن برای آن مسئله‌سازی و حاشیه‌سازی می‌کند تا اذهان مردم منحرف شوند.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که اگر با اخلاص برای خدا کار کنیم خدا هم به ما کمک می‌کند، تأکید کرد: نباید از هیاهوی دشمن ترسید و نگران بود؛ چرا که در این ۴۰ سال با همه وجود احساس کردیم هر جا با توکل به خدا به وظیفه خود عمل کرده‌ایم خدا به کار ما برکت داده و به هدف‌مان رسیده‌ایم.

در مردادماه ۷۰ درصد زندانیان به صورت الکترونیکی در جلسات تحقیق و رسیدگی شرکت کردند

در ادامه این جلسه، «کاظمی‌فرد» رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز گفت: دستیابی آسان مردم به خدمات قضایی، اجرای سند تحول قضایی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین گام دوم هوشمندسازی دستگاه قضا  با بهره گرفتن از کمک شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان علمی دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در مردادماه، ۷۰ درصد زندانیان به صورت الکترونیکی در جلسات تحقیق و رسیدگی شرکت کردند، گفت: تا امروز ۶۰ درصد از شعب قضایی نیز برای انجام دادرسی الکترونیکی تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز