خبرگزاری کار ایران

حمایت از پژوهش‌های دانشگاهیان و مراکز علمی

حمایت از پژوهش‌های دانشگاهیان و مراکز علمی
کد خبر : ۱۱۲۱۶۳۰

معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از پژوهشگران، دانشجویان و اساتید درحوزه جرم‌شناسی، حمایت مادی و معنوی به عمل می‌آورد.

به گزارش ایلنا، بهزاد عزیزیان، معاون دفتر برنامه ریزی و مطالعات جرم‌شناسی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، درباره اهم برنامه‌های مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی در سال‌های گذشته و سال جاری گفت: از زمان تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سال ۱۳۸۹ تا‌کنون، یکی از برنامه‌های مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی سابق که از سال گذشته با دفتر برنامه‌ریزی ادغام شده است، تولید ادبیات پیشگیری از وقوع جرم و معرفی این معاونت به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و ترویج و ارتقای دستاوردهای علمی در سال‌های بعد بود.

بهزاد عزیزیان افزود: از ابتدای شکل‌گیری این معاونت، تشکیل شورای علمی- پژوهشی،  متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و نیز افرادی از داخل معاونت با مدارج علمی بالا، در دستور کار قرار گرفت.

وی درباره اولویت‌های پژوهشی بیان کرد: اولویت‌های پژوهشی ادارات کل بر اساس ۴ آسیب اولویتی معرفی شده توسط مقام معظم رهبری، نیازسنجی برنامه‌های راهبردی کلان و اسناد بالا‌دستی  و سند تحول قضایی جمع آوری شده و در شورای علمی- پژوهشی به بحث و بررسی گذاشته و سرانجام پس از تایید شورا و معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم، برای اجرا به تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراخوان داده می‌شود.

عزیزیان ادامه داد: امسال نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم تشکیل جلسات شورای علمی- پژوهشی معاونت، اولویت‌های سال گذشته تکرار می‌شود.

ایجاد ۱۲۰۰ اثر برای بانک اطلاعات تحقیقات

 او درباره نوع همکاری این معاونت با جامعه علمی و دانشگاهی گفت: این معاونت در قالب حمایت مادی و معنوی از علاقمندان و پژوهشگران به حوزه پیشگیری از جرم دعوت به عمل می‌آورد. حمایت مادی با توجه به اعتبار و بودجه معاونت در اختیار همه دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید  در رشته‌های حقوق، روانشناسی، جامعه‌شناسی، مدیریت و اقتصاد قرار می‌گیرد تا پس از تصویب پروپوزال کار پژوهشی را آغاز کنند. حمایت معنوی نیز در قالب ارائه آمار و اطلاعات به دانشجویان و پژوهشگران و اجازه دسترسی به بانک اطلاعات و تحقیقات انجام شده در حوزه تخصصی پیشگیری از جرم برای انجام پژوهش‌های مرتبط در راستای اولویت‌های معاونت است.

عزیزیان در پایان، فعالیت‌های صورت گرفته در دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی را شرح داد و تصریح کرد: تاکنون چاپ و انتشار ۲۵ عنوان کتاب از دستاوردهای علمی به صورت تالیف و ترجمه، انجام ۳۶ پروژه تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف و مرتبط با پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی، حمایت از ۳۵ رساله دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد در حوزه‌های مرتبط، تشکیل و برگزاری ۵۱ جلسه شورای علمی پژوهشی و ثبت ۱۲۰۰ اثر برای بانک اطلاعات تحقیقات و پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و آینده‌پژوهی در حوزه پیشگیری از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز