خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بعد از تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، سراغ پروژه جدید می‌رویم/ بررسی وضعیت بزرگراه‌های پرخطر در کمیته تخصصی

بعد از تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، سراغ پروژه جدید می‌رویم/ بررسی وضعیت بزرگراه‌های پرخطر در کمیته تخصصی
کد خبر : ۱۱۱۹۷۹۳

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر استقاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود حمل و نقلی گفت: اولویت اول شهرداری باید تکمیل زیرساخت‌های موجود و استفاده حداکثری از آن‌ها باشد و بعد سراغ ایجاد ظرفیت‌های جدید برویم.

«سید احمد علوی» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوال درباره برنامه‌های ترافیکی و خدماتی شهر تهران در شورای ششم گفت: تیمی که در این دوره در شورای شهر قرار گرفته کارشناسی‌ترین تیمی است که در ادوار شورای شهر حضور داشت. بخش زیادی از اعضا از بدنه شهرداری آمده‌اند و در کار اجرا و کارشناسی دخیل بودند و امروز در موضع تصمیم گیری فعالیت می‌کنند. 

او تاکید کرد: حتما باید تصمیمات ما و اعضایی که در حوزه حمل و نقل درگیر بودند، کارشناسی‌تر باشد و بتوانیم خدمات را برای مردم براساس ظرفیت‌ها و نیاز به انجام برسانیم.

علوی با بیان اینکه در این راه اولویت اول ما حداکثر بهره برداری از ظرفیت موجود است، اضافه کرد: برای مثال در زمینه مترو خط‌هایی که آماده و در حال بهره برداری هستند، ظرفیت بهره برداری آن‌ها خیلی پایین‌تر از ظرفیت اصلی است و آن چه که اکنون در حال استفاده است با واقعیت فاصله دارد. 

عضو شورای شهر تهران گفت: البته مشکلاتی هم وجود دارد از جمله کمبود واگن و مشکلات زیرساختی و اولویت اول شهرداری باید تکمیل زیرساخت‌های موجود و استفاده حداکثری از آن‌ها باشد تا بعد سراغ ایجاد ظرفیت‌های جدید برویم. 

علوی با تاکید بر اینکه اول ما باید تکمیل و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت موجود باشد، گفت: اکنون به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در دوره قبل به ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده بود که بسیاری از آن‌ها نیز اورهال نشده بودند و بین دو هزار و ۲۰۰ دستگاه داریم. 

او ادامه داد:الان که به پساکرونا نزدیک می‌شویم طبیعتا دیگر نمی‌توانیم با دو هزار دستگاه اتوبوس، شهری را که باید ۹ هزار دستگاه داشته باشد را اداره کنیم. 

علوی در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه بزرگراه‌سازی نیازی به توسعه خطوط بزرگراهی در تهران می‌بینید؟ گفت: آنقدر پروژه‌های نیمه کاره تکمیل نشده در حوزه بزرگراهی داریم از جمله پروژه شهید شوشتری، پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۹.۱۸ و ۱۷ و یا دیگر پروژه‌های بزرگراهی و تکمیل این پروژه‌های نیمه کاره می‌تواند بخشی از نیازهای مردم را مرتفع کند و بعد از آن باید سراغ ایجاد پروژه‌های جدید برویم. 

او در پاسخ به این سوال که بزرگراه های امام علی و آزادگان بر مبنای اعلام پلیس راهور جزو پرخطر‌ترین بزرگراه‌های شهری تهران هستند و بیشترین تصادفات در آنها رخ می دهد، که آسیب‌شناسی و رفع نقاط مخاطره آفرین آن در ادوار گذشته انجام نشده است، مدیریت شهری دوره ششم در این زمینه چه اقدامی را در پیش خواهد گرفت؟ اظهار کرد: باید حتما کار کارشناسی در این زمینه انجام شود و کمیته‌ای تخصصی این موارد را در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های سطح شهر بررسی کند و اگر مساله‌ای که می‌گویید درست باشد حتما به آن رسیدگی می‌شود. 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به همسو شدن دولت و مدیریت شهری مشکلات حوزه شهرداری با دولت برطرف می‌شود؟ اظهار کرد: دوستان ما در دولت قول همکاری دادند و انتظار ما از دوستانمان در دولت این است که حداکثر همکاری را داشته باشند. اما باید بپذیریم دولت در شرایط آرمانی تحویل گرفته نشده است و وضعیت اقتصادی مناسبی نداریم و این تعامل باید به مرور زمان بهتر و بهتر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز