تاکید بر رسیدگی به پایانههای تاکسیرانی
عضو شورای شهر تهران بر رسیدگی به پایانههای تاکسیرانی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، میثم مظفر پس از استماع گزارش معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اولین نکته نوسازی ناوگان تاکسیرانی است که در دوره گذشته سازمان تاکسیرانی را با ۷۰۰ عدد تاکسی فرسوده تحویل دادیم و این به معنای یک حرکت جهشی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دوره چهارم بود.
او با اشاره به علت این موفقیت گفت: این حرکت به این سبب باعث موفقیت شد که، شخص معاون اجرایی رئیسجمهور، رئیس سازمان محیط زیست و اینجانب بعنوان نماینده حوزه حمل و نقل در شهرداری تهران، جلسات هفتگی با معاونین رئیس جمهور برگزار میکردیم که متاسفانه باعدم همکاری بانکها هم مواجه بودیم. حتی برخی رانندگان به علت بدهیهایشان در بلک لیست بانکها قرار داشتند و نمیتوانستند وام بگیرند. لذا برای کنار زدن منابع از مصوبات هیئت وزیران کمک میگرفتیم.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با اینحال آمار سیستم آنلاین تاکسیرانی نشان میدهد که ۴۷ هزار و ۲۱۰ تاکسی فرسوده داریم و این درحالیست که در گزارش امروز آمار تاکسیهای فرسوده، ۳۱۵ هزار و ۱۵۰ تاکسی قید شده است و این آمار ۴۷ هزار عددی یک فاجعه و یک عقبگرد جدی است که برای سلامت مردم و کیفیت خدماتدهی تاکسیها مشکلساز است.
مظفر افزود: امروز دیدم که برنامه دوستان برای نوسازی به اندازه سالی ده هزار تاکسی است. اما این میزان بسیار کم است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و بنده به جد پیگیر نوسازی ناوگان خواهم بود.
او در ادامه به تعطیلی کارپینو اشاره داشت و گفت: یک اپلیکیشن تخصصی در حوزه تاکسیرانی بهنام کارپینو راهاندازی شد که بسیار نوآور بود و مردم به واسطه آن میتوانستند برای نخستین بار تاکسی ون، تاکسی بانوان و تاکسی هیبریدی انتخاب کنند. اما این اپلیکیشن با سود ناچیز ۵/۱ درصدی به اپلیکیشنهای مرسومی که مسافربران شخصی را در کنار رانندگان تاکسی قرار میدهند، فروخته شد و این درحالیست که تاکسی یک سرمایه اجتماعی با حس امنیت برای مردم است و با یک خودروی شخصی متفاوت است.
میثم مظفر افزود: اپلیکیشن کارپینو را تعطیل کردند چون قدرت نوآوری و رقابت با آن را نداشتند. درواقع دانشکده تاکسیرانی را تعطیل کردند. این درحالیست که چشمانداز ما بر این بود که با وجود این دانشکده، هرکسی که میخواهد وارد تاکسیرانی شود، بتواند فوق دیپلم تاکسیرانی داشته باشد.
او در ادامه به بیمه تکمیلی درمان رانندگان تاکسی اشاره داشت و گفت: زمانی که کارنامه تاکسیرانی برای فرد صادر میشد همزمان به او پیامک ارسال میشد که شما تحت پوشش بیمه تکمیلی هستید. اما حال رانندهای که با نیت گذشته خود، در سال بیش از هفت میلیون خدمات درمان دریافت میکرد، ناگهان وقتی به مراکز بیمه مراجعه میکند، غافلگیر میشود و به او میگویند باید ثبت نام میکردی!
مظفر در ادامه به لزوم توجه به امکانات پایانههای تاکسیرانی تاکید کرد و افزود: پایانههای تاکسیرانی باید امکانات حداقلی نظیر سرپناه و سایهبان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبسردکن، سکوی نشیمن مناسب داشته باشند.