خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر تصویب شد؛

اصلاحیه بسته محرک اقتصادی بمنظور تامین منابع مالی اتوبوسرانی و خط سه مترو

اصلاحیه بسته محرک اقتصادی بمنظور تامین منابع مالی اتوبوسرانی و خط سه مترو
کد خبر : ۱۱۰۸۵۹۲

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت ماده ۱۵ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی را به تصویب رساندند که به موجب آن بخشی از منابع مالی اختصاص یافته برای توسعه خط ده مترو به خط سه و اتوبوسرانی نیز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه سیصد و سیزدهم شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه «اصلاح ماده ۱۵ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و بحرانی ناشی از کرونا» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح یک فوریت این لایحه گفت: در بسته محرک حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای خط ده مترو تهران پیش بینی شد، اما برای جذب آن مجبور به ارائه اصلاحیه‌ای در این قسمت شدیم که با اولویت خط ده، توسعه شمالی خط سه نیز در نظر گرفته شد و محدودیت این مبلغ تنها برای خط ده برداشته شد چرا که پیمانکاران در دیگر خطوط مترو نیز مطالباتی دارند و به علاوه اینکه بتوانیم هزار میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی استفاده کنیم چرا که دو مناقصه‌ای که اخیرا برگزار کردیم، ۳۰ درصد آن را نقد اعلام کردیم چرا که شهرداری امکان تامین نقدی را نداشته و بخشی از اوارق مشارکت نیز که باید توسط بانک رفاه تامین می شد، پرداخت نشده است. 

مجید فراهانی در ادامه با طرح سوالی گفت: سوال من درخصوص نوسازی بخش اتوبوسرانی است که قرار است هزار میلیارد تومان به صورت نقد و غیرنقد پرداخت شود. اصل کار درست است اما منبع تامین آن که از منابع ناشی از پروژهای مشارکتی و سرمایه‌گذاری است محل سوال است. 

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت:‌ چرا که در تبصره بودجه سال ۱۴۰۰ گفته بودیم شهرداری مجاز است ده درصد از تمامی ردیف‌های تملک دارایی را کسر و به ردیف متمرکز اجرای پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی ببرد تا ده درصدی که از جاهای دیگر کسر می‌شود به عنوان آورده شهرداری در پروژه‌های مشارکتی لحاظ شود. 

او اضافه کرد: در مورد تبصره ۱۹ که مربوط به پروژه‌های مشارکتی بوده است و قرار بود ۱۰ درصد از آن برای پروژه‌های مشارکتی استفاده شود، خلاف عمل می‌کنیم و محل مصرف ده درصد را از جای دیگری تامین می‌کنیم. اگر قرار بود تبصره تغییر کند چرا خود تبصره را تغییر ندادیم؟ 

هاشمی در پاسخ به این سوال گفت: در لایحه نوشته شده است در پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری این اقدام رخ دهد و در ادامه گفتیم از محل تبصره ۱۹ باقی آن تامین شود. 

به گزارش ایلنا در ادامه یک فوریت این طرح به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز