سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور:
نحوه چگونگی ثبت نام دانشآموزان اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی-اقامتی اعلام شد
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به تشریح آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی پرداخت.
به گزارش ایلنا، میترا تیموری، سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی اظهار داشت: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی در مدارس ایران مشغول به تحصیل هستند که با توجه به تحولات منطقه ای و ناآرامی هایی که اخیراً در برخی کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران رخ داده است و همچنین با توجه به سیاست کلی نظام در جهت حمایت از دانش آموزان اتباع خارجی روند ثبت نام این دانش آموزان افزایشی خواهد بود و با توجه به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ثبت نام تمام دانش آموزان اتباع خارجی لازم التعلیم در مدارس جمهوری اسلامی ایران، همه ساله طبق شیوه نامه مصوب شورای ساماندهی دانش آموزان اتباع خارجی وزارت کشور، دانش آموزان دارای مدرک هویتی-اقامتی می توانند با مراجعه به مدرسه ثبت نام کرده و همچنین دانش آموزان فاقد مدارک هویتی-اقامتی می توانند با دریافت برگه حمایت تحصیلی از دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی(دفاتر کفالت) برای ادامه تحصیل خود در مدارس ثبت نام کنند که در این خصوص لازم است دانش آموزان ابتدائی سال اول برگه سنجش سلامت را نیز داشته باشند.
وی در خصوص دانش آموزان اتباع خارجی در حال تحصیل در آموزش و پرورش کشور همچنین اظهار داشت: تحصیل برای دانش آموزان اتباع خارجی در ایران رایگان بوده و سالانه وزارت آموزش و پرورش خدمات فراوانی به دانش آموزان اتباع خارجی ارائه می کند که انتظار می رود سازمان های بین المللی نیز حمایت بیشتری از دانش آموزان اتباع خارجی در ایران داشته باشند.
میترا تیموری در زمینه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در دوران فراگیری کووید-۱۹ با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار گرفت تا هیچ یک از دانش آموزان اتباع خارجی از تحصیل باز نمانند خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کرونا در جهان و تغییر آموزش از حضوری به مجازی موجب گردید که ادامه تحصیل دانش آموزان در شرایط ویژه ای قرار گیرد که وزارت آموزش و پرورش از همان ابتدا با تمهیدات و اقدامات فوری و همچنین با رایزنی با سازمان های بین المللی در صدد تهیه ابزارهای هوشمند برای آن دسته از دانش اموزان اتباع خارجی که ابزارهای لازم آموزش مجازی را در اختیار نداشتند برآمد تا بتوانند آموزش های خود را در بستر آموزشی شاد ادامه دهند و برای آن دسته از دانش آموزانی که این ابزارها را در اختیار نداشتند نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به صورت گروه های کوچک جهت رفع اشکال و ادامه آموزش به صورت حضوری ادامه تحصیل دادند، لذا تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از توقف و بازماندن از تحصیل بین دانش آموزان اتباع خارجی صورت گرفت.