خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری شهردار اعلام شد:

پاسخ حناچی به انتقادها درباره ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی در بهشت‌زهرا(س)/ افزایش ۳۰۰ هزارنفری ظرفیت حمل و نقل عمومی با افتتاح مترو پرند

پاسخ حناچی به انتقادها درباره ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی در بهشت‌زهرا(س)/ افزایش ۳۰۰ هزارنفری ظرفیت حمل و نقل عمومی با افتتاح مترو پرند
کد خبر : ۱۰۸۰۷۸۵

شهردار تهران توضیحاتی درباره علت تغییر مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست خبری مشترکی که با حضور مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک و محمد فرجود رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد، گفت: برنامه جامع حمل و نقل ریلی  در شورای عالی ترافیک برای اولین بار به تصویب رسید و معنای آن این است که با سلیقه فردی تغییرات نخواهیم داشت.

او ادامه داد: اتصال قطار شهری به اقمار تهران را در دستور کار داریم. قطار پرند تامین اعتبار شده است و با اتصال خط جنوبی تهران از بهشت زهرا به پرند روزانه حدود ۳۰۰ هزار مسافر را در پهنه جنوبی به حمل و نقل عمومی اضافه خواهیم کرد.

حناچی با بیان اینکه شرایط کرونا برای شهرداری‌ها در همه جای دنیا کاهش درآمد و افزایش هزینه داشت، اظهار کرد: تنها در حوزه حمل و نقل ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد عدم النفع و کاهش درآمد داشتیم. در سال ۹۰، بودجه شهرداری ۷ و ۱ دهم میلیارد دلار بود که در مقایسه این رقم در سال جاری به یک و نیم میلیارد دلار بودجه رسیده و به رقم آن ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به شبکه حمل ونقل عمومی اضافه کردیم و امیدواریم اولین پارت از نسل اتوبوس‌های برقی را در این دوره در تهران بهره بردای کنیم.‌

شهردار تهران گفت: یکی از دستاوردهای این دوره افزایش رنکینگ جهانی تهران در زمینه هوشمندی است. سامانه تهران من بیش از ۳ میلیون کاربر دارد که رقم بالایی برای یک اپلیکیشن محلی است.

او با اشاره به زیر ساخت‌های هوشمندسازی در تهران گقت: در سال ۹۸ از ظرفیت زیرساخت‌های هوشمند استفاده کردیم و اطلاع رسانی به مردم یکی از خروجی‌های هوشمندسازی بوده است. اولین انتخابات تمام الکترونیک را با حضور بیش از ۵۰۰ هزار نفر تجربه کردیم. در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، اطلاعات فناوری شده ما بسیار تاثیرگذار بوده و رصد خانه تهران به تولید نقشه‌های جدید در این دوره پرداخت.

او افزود: در حوزه پسماند و طرح سهند بهره‌وری افزایش یافته که بخشی از آن ناشی از اطلاعاتی است که از طریق هوشمندسازی ایجاد شده است. بخشی از همکاران ما در زمینه خودرویی شاکی هستند اما هنوز اقدام جدی انجام ندادیم. در حوزه پسماند کاهش میزان زباله روزانه تهران یکی از دستاوردهای این طرح است.‌

شهردار تهران درباره علت تغییر مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: آقای نوبخت دوره سختی را مدیریت کردند و تراز درآمدها در شرکت بهره برداری نیز در پی شیوع کرونا به هم خورد و مدیر مستهلک و خسته می‌شود. با جمع بندی و مذاکره‌ای که داشتیم به این نتیجه رسیدیم در مکان دیگری در حوزه حمل و نقل در خدمت ایشان باشیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه مستنداتی برای ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی در بهشت زهرا را اعلام کرده است، گفت: سیاست عمومی شهرداری تهران این است که وجدان عمومی را در مواردی که اختلاف نظر وجود دارد، در نظر بگیریم. اینطور نیست که برای همه موارد مصوبه شورا داشته باشیم و خیلی چیزها عرفی، قانونی و شرعی است و وظیفه داریم موارد شرعی را رعایت کنیم. البته  در این مورد اتفاق نظر شرعی وجود ندارد و نگفتیم کسی سوگواری نکند. در محیط عمومی که قبرها مجاور همدیگر قرار دارند، ممکن است کسی این مساله را بپسند و کسی نه، از همین‌رو رعایت  فضای عمومی توصیه شده است.

حناچی درباره توسعه خدمات هوشمند در شهر تهران گفت: در حال حاضر اپلیکیشن تهران من بیش از سه میلیون کاربر دارد که این رقم بالایی برای یک اپلیکیشن محسوب می‌شود. در سال ۹۸ و اوج بارندگی ها برای همه کسانی که در مسیر روددره‌های تهران عبور می‌کردند پیامک‌های هشدار ارسال شد که گام موثری در حوزه هوشمندسازی محسوب می‌شود.

او با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورایاری‌ها گفت: انتخابات شورایاری‌ها به صورت تمام الکترونیک در تهران برگزار شد که تجربه بسیار خوبی بود. قطعا اطلاعات در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها بسیار موثر است و با بهره گیری از سامانه های هوشمند می‌توان این اطلاعات را به شکلی دقیق تر دسته بندی کرد. نقشه های جدید توسط رصد خانه شهرداری تهران در این دوره تولید شدند و نتیجه آن است که با استفاده از سامانه های هوشمند و هوشمندسازی سیستم ها بهره‌وری ما افزایش یافته است که می‌توان از جمله این افزایش بهره‌وری به کاهش پسماند از ۷۰۰۰ تن در روز به ۵۷۰۰ تن در دوره فعلی اشاره کرد.

شهردار تهران در خصوص انجام مطالعات و پیوست های اجتماعی خط ۱۰ مترو گفت: هیچ پروژه‌ای بدون مطالعه در تهران اجرایی نخواهد شد. پس اگر پروژه بدون مطالعات اجرا شود قطعا خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد.

او با بیان اینکه خط ۱۰ مترو به عنوان کوریدوری اصلی تصویب شده، اظهار کرد: مطالعات آن به صورت قطعه قطعه انجام و تکمیل خواهد شد به طوریکه در حال حاضر مطالعات قطعه اول انجام شده و کار به مرحله اجرا رسیده است.

حناچی اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونایی اظهار کرد: در تجربیات جهانی با توجه به شیوع کرونا ویروس در هیچ یک از شهرها نه تنها طرح ترافیک لغو نشد بلکه طرح های ترافیک سخت تر پیگیری شد اما ما تغییر ساعت آن را دنبال کردیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اختصاص فضاهای تبلیغاتی به امر تبلیغات انتخابات گفت: تعدادی از فضاهای اطلاع رسانی در شهر به صورت عادلانه به موضوع انتخابات اختصاص پیدا می کند. این امر در حوزه انتخابات ریاست جمهوری توسط سازمان زیباسازی انجام می شود و در مورد انتخابات شوراها نیز قطعا موضوع به صورت عادلانه پس از تصمیم گیری اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز