کلنگ ساخت «پل سبز زندگی» جایگزین پل گیشا به زمین میخورد
عملیات ساخت پروژه «پل سبز زندگی» پس از یکسال تعویق، به زودی با هزینه کلی ۱۴۰ میلیارد تومانی، آغاز خواهد شد.
به گزارش ایلنا، تابستان ۱۳۹۸، پل چندین و چند ساله گیشا در محله گیشا برچیده شد تا پروژهای متشکل از سه فاز آغاز شود. یکی از فازهای این پروژه فرا منطقهای، ساخت پل پیاده راهی تحت عنوان «پل سبز زندگی» بود. این پل طرح و ایدهای مشابه پل «طبیعت» دارد.
پل «سبز زندگی» رویشی سبز برای این شهر خاکستری رنگ است تا با ساخت طرحهای اینچنینی رنگ حیات به تهران بازگردد. این پل که جایگزینی بر پل گیشا است، دیگر متعلق به ماشینهای دودزا نیست، بلکه عابران پیاده و دوچرخه سواران میتوانند از روی آن عبور کنند و در فضاهای مکث متوقف شوند و قدری به تماشای زندگی بنشینند.
استفاده از قطعات پل فلزی گیشا در احداث پل سبز زندگی با توجه به مشخصات خاص این پل عابر پیاده جنبه نمادین خواهد داشت تا به این ترتیب بخشی از خاطرات جمعی شهروندان از پل گیشا حفظ شود.
قرار بر این بود که ساخت پل از خرداد ماه ۱۳۹۹ آغاز شود که نشد. صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران درباره تعویق گشایش پل سبز زندگی گفته است که به علت کاهش درآمدهای شهرداری تهران و کاهش بودجههای عمرانی این پل در آینده و با تأخیر ساخته شود. حال پس از گذشت یک سال، قرار است که به زودی عملیات ساخت این پل با طراحی جدید و نوین آغاز شود.
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰ این پروژه باید امسال آغاز شود و تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد. برآورد مبلغ مشارکت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۴۰ میلیارد تومان و برآورد کل مبلغ مشارکت ۱۴۰ میلیارد تومان است.
صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره زمان اجرای عملیات ساخت «پل سبز زندگی»، توضیح داد: مراسم کلنگ زنی پل سبز زندگی به زودی در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد. اقدامات پیمانی درحال انجام است.
او در ادامه درباره رفع معارضان باقی مانده از پروژه «بزرگراه شهید بروجردی»، گفت: درحال حاضر دو معارض از پروژه بزرگراه بروجردی باید صورت گیرد. برای یک معارض از طریق ماده ۹ اقدام شده است که باید پول آن به صندوق دادگستری واریز شود تا شهرداری حکم قضایی را دریافت کند.
صبوری با بیان اینکه رفع معارض توسط مناطق انجام میشود و از هزینه هر معارض، شهرداری مناطق مربوطه اطلاع دارند، افزود: یک معارض دیگر مسائل شهرسازی دارد که به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده شده است.
بر اساس گزارش سایت شهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان، گفت: اگر این دو معارض رفع شود، شهرداری میتواند پروژه بزرگراه را به طور کامل دراختیار شهروندان قرار دهد. تلاش میشود که تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری رفع معارضات انجام شود و این پروژه به بهره برداری برسد.