رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛
احداث مدارس کمتر از ۶ کلاس درس پذیرفتنی نیست
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت ساخت مدارس بزرگ مقیاس حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس، پذیرفتنی نیست و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست.
به گزارش ایلنا، مهراله رخشانیمهر، در نشست مشترک با همکاران دفاتر برنامهریزی و تأمین منابع، و نظارت بر اجرای طرحهای سازمان نوسازی مدارس کشور هماهنگی و انسجام بیشتر در ارتباط این دو حوزه را موجب تسریع در اجرای پروژهها و تحقق اهداف سازمانی دانست.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی در معیار و روش اجرای پروژهها خاطر نشان کرد: دلیل عمده این نابسامانیها نبود سیاستگذاری صحیح و اصولی در بحث مدیریت و اجرای پروژهها است. وظیفه ما در حوزه ستادی است که آنها را رفع کرده و سازماندهی کنیم تا دیگر شاهد پروژههای نیمه تمام و مدارس نامتناسب با جمعیت نباشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف ما این است که هیچ دانشآموزی محروم از تحصیل نباشد و امکانات زیرساختی ایمن و استاندارد را برای تمام دانش آموزان فراهم کنیم که وجود ۶۷۰۰ پروژه آموزشی فعال در کشور، نشانه اهتمام و تلاش جدی در توسعه عدالت آموزشی است.
وی افزود: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت «ساخت مدارس بزرگ مقیاس» حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اشاره به رشد قابل توجه اعتبارات مدرسهسازی درسالهای اخیر تأکید کرد: اعتبارات و منابع مالی، نیازمند مدیریت صحیح در مراحل مختلف است تا درجای خود و به درستی هزینه شود. این امر مستلزم آن است که معاونتهای برنامهریزی و فنی و نظارت، با به روز آوری چک لیستها و تدوین شاخصهای جدید، نظارت خود را در قبال پروژههای استانی بیشتر و هدفمندتر کنند، البته نقش بدنه کارشناسی در این رابطه بسیار مهم و تعیینکننده است.
رخشانیمهر تصریح کرد: درج پیوست پروژهها در «تفاهمنامه طرحهای عمرانی» که بر مبنای اطلاعات دقیق صورت گرفته است، اقدام بسیار خوبی در جهت هدفگذاری و سیاستگذاری سازمان نوسازی مدارس در جهت شفافسازی هزینهکرد منابع مالی است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت مشاوران، در اجرای پروژهها و بهرهمندی از طرحهای برگزیده معماری مدارس در همایشهای اخیر «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» تأکید کرد.