سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:
قبولی بیش از ۲۲ هزار نفر در آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش
نتایج یک برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۹ وزارت آموزش و پرورش از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۳ در درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www. sanjesh. org قرار میگیرد.
به گزارش ایلنا، به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون، مراحل بررسی مدارک و مصاحبه آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۹ وزارت آموزش و پرورش (موضوع مجوز شماره ۹۳۱۶۷ مورخ ۹۹/۲/۳۱ سازمان اداری و استخدامی کشور) میرساند، نتایج یک برابر ظرفیت آزمون مذکور از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۳ در درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www. sanjesh. org قرار میگیرد.
لازم به ذکر است که تعداد قبولین استخدامی آموزش و پرورش۲۲ هزار و ۹۲۴ نفر است.
پذیرفته شدگان مکلفند به منظور طی سایر مراحل قبل از استخدام (بررسی صلاحیتهای عمومی گزینش، گواهیعدم سوءپیشینه، آزمایشات و معاینات پزشکی، تشکیل پرونده استخدامی و آمادگی برای شرکت در دورههای مهارت آموزی) به شرح ذیل اقدام نمایند:
براین اساس، رعایت دقیق مفاد دستورالعمل کنترل و مراقبت کرونا ویروس ۱۹ و فاصلهگذاری اجتماعی (موضوع نامه ۱۰۸۴۹۰/۶۰۲ مورخ ۹۹/۶/۳۱ دفتر سلامت و تندرستی وزارت متبوع منضم به نامه شماره ۲۲۷۰/۳۰۲ مورخ ۹۹/۶/۳۰ دفتر سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، در زمان بررسی صلاحیتهای عمومی گزینش، انجام آزمایشات و معاینات پزشکی و تشکیل پرونده استخدامی ازسوی معرفی شدگان الزامی میباشد.
۱- داوطلبانی که درخصوص نتایج نهایی آزمون سوالاتی دارند میتوانند حداکثر ۱۰ روز پس از اعلام نتایج در درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور ازطریق بخش پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی: www. sanjesh. org اقدام و یا با تماس تلفنی در ساعات اداری با شماره تلفن: ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.
۲- قبول شدگان یک برابر ظرفیت برای پیگیری امور مربوط به استخدام خود به آدرس پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان به شرح جدول ذیل مراجعه نموده و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.
۳- پذیرفته شدگان برای بررسی صلاحیتهای عمومی از سوی هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان محل استخدام (سهمیه خدمتی)، اقدامات ذیل را به عمل آورند:
۳-۱- درصورتعدم تحویل فرم اطلاعات فردی و مدارک درخواست شده در مرحله مصاحبه استخدامی ضرورت دارد پس از چاپ فرم اطلاعات فردی از سایت دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به نشانی: www. gozinesh. medu. ir نسبت به تکمیل دقیق فرم و الصاق یک قطعه عکس به آن اقدام و به همراه تصویر تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی (حداکثر به مدت ۴۸ ساعت از تاریخ انتشار اسامی)، به وسیله پست پیشتاز به آدرس هستههای گزینش استان محل خدمت خود، ارسال و یا به صورت حضوری تحویل نمایند. لذا در تکمیل فرم اطلاعات فردی دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و نارسایی در تکمیل فرم به عهده فرد خواهد بود.
۳-۲-عدم تکمیل فرم مربوط و یاعدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش استان محل خدمت، به منزله انصراف از استخدام تلقی میگردد.
۴- معاینات پزشکی (تکمیلی)، آزمایشات پاراکلینیکی و تشکیل پرونده استخدامی افراد واجد شرایط معرفی شده به اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت همزمان با بررسی صلاحیتهای عمومی صورت میپذیرد. براین اساس داوطلب واجد شرایط پس از انتشار اسامی در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور ضمن پیگیری از مدیریت منابع انسانی و امور اداری ادارات کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی (طبق تقویم زمان بندی اعلام شده استان)، نسبت به اخذ معرفی نامه جهت گواهیعدم سوءپیشینه و… به منظور تشکیل پرونده استخدامی با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمایند.
توضیح: چنانچه به هر دلیلی صلاحیت عمومی فرد پذیرفته شده مورد تأیید قرار نگیرد، انجام معاینات پزشکی و سوءپیشینه هیچ گونه حقی برای استخدام فرد پذیرفته شده ایجاد نخواهد کرد.
۵- درصورت تأیید صلاحیتهای عمومی، انجام آزمایشات، معاینات پزشکی و… پذیرفته شدگان نهایی مکلفند به منظور شرکت در دوره مهارت آموزی به اطلاعیهای که به همین منظور حداقل یک ماه پس از انتشار اسامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در پرتال وزارت آموزش و پرورش به نشانی www. medu. ir درج خواهد شد، مراجعه نمایند.
۶- براساس برنامه ریزیهای انجام گرفته و زمان بندی پیش بینی شده، مقرر است دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان آزمون مذکور، پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیتهای عمومی (گزینش)، اطلاع رسانی شود. لذا شایسته است داوطلبان پذیرفته شده آمادگیهای لازم برای ثبت نام و حضور در دوره یاد شده را داشته باشند. عدم ثبت نام به موقع در دورههای مهارت آموزی به منزله انصراف از استخدام تلقی خواهد شد.
۷- مصاحبه استخدامی فرآیند قانونی برای ارزیابی صلاحیتهای تخصصی و حرفهای در ویژگیهای شخصیتی، انگیزه، علاقه و میزان شناخت و انتظارات داوطلبان حرفه معلمی به منظور انتخاب و پذیرش افراد اصلح میباشد که براساس معیارهای تعیین شده در وقت مقرر، در چارچوب شرایط و ضوابط اعلام شده درشیوه نامه مصاحبه، اجراء شده است. رعایت موارد ذیل درخصوص اعتراض به نتیجه مصاحبه استخدامی الزامی میباشد:
۷-۱- تقاضای بررسی و رسیدگی مجدد به نتایج مصاحبه استخدامی بعداز اعلام قطعی نتایج آزمون استخدامی و صدورکارنامه نهایی داوطلبان، صرفاً ازطریق اداره کل آموزش و پرورش استان محل مصاحبه براساس «فرم رسیدگی به اعتراض» (پیوست) انجام میگیرد.
۷-۲- رسیدگی به اعتراض مصاحبه استخدامی، حداکثر تا یک ماه بعداز اعلام نتایج قطعی صورت میپذیرد.
۷-۳- شرایط و ضوابط مندرج در آگهی آزمون استخدامی، در بررسی اعتراضات ملاک عمل خواهد بود. بنابراین به منظور صیانت از حقوق سایر داوطلبان آزمون استخدامی، اعتراضات مربوط بهعدم برخورداری از شرایط و ضوابط مزبور (مانند تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی، کبر سنی، نداشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه، عدم انطباق رشته تحصیلی با شغل و…)، قابل بررسی نمیباشد.
۷-۴- به موارد پزشکی که در فرآیند مصاحبه استخدامی به کمیسیون شورای دانشگاه علوم پزشکی استان ارجاع شده و پاسخ لازم مطابق بند (ز) ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آئین نامه اجرایی ماده مزبور، داده شده است، ترتیب اثر داده نمیشود.
۷-۵- مدارک و مستنداتی که بعداز مهلت مقرر برای انجام مصاحبه استخدامی توسط داوطلب ارائه شود، ملاک عمل نیست.
۷-۶- باتوجه به قانون اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب جلسه مورخ ۹۹/۶/۱۶ مجلس شورای اسلامی، قبل از برگزاری هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور اطلاع رسانی لازم برای تعیین وضعیت «بومی پذیری» داوطلب از سوی سازمان سنجش آموزش کشور صورت گرفته است. بنابراین به درخواستهای تغییر وضعیت بومی بودن، ترتیب اثر داده نخواهد شد. مسئولیتعدم اقدام مقتضی در مهلت تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به عهده داوطلب میباشد.