افزایش ۱۰ درصدی مسافران در مترو /تاکید بر جدی گرفتن مدیریت زمان سفر
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: آمار مسافران مترو نسبت به روزهای اول بهمن ماه امساا، ۱۰ درصد افزایش داشته و باید برای قطع زنجیره انتقال کرونا مدیریت زمان سفر را جدی بگیرید.
به گزارش ایلنا، فرنوش نوبخت در این باره افزود: هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم آمار مسافری در حال افزایش است و امیدواریم مسافران با مدیریت زمان سفر، ازدحام مسافری در ساعات پیک را کاهش دهند.
وی با اشاره به اینکه همانند یک سال گذشته در راستای قطع زنجیره کرونا اقدامات پیشگیرانه ای در متروی تهران و حومه انجام می شود، تصریح کرد: با تمام کارهایی که در حال انجام است اگر افزایش مسافری داشته باشیم امکان رعایت پروتکل های ابلاغی که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده، وجود ندارد.
نوبخت افزود: با توجه به اینکه متروی تهران وسیله ای انبوه بر است و ظرفیت های موجود ناوگان، امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها را نمی دهد. شهروندان با مدیریت سفرهایشان ما را یاری کنند تا از این بحران خارج شویم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: نیمه دوم بهمن ماه سالجاری نسبت به نیمه اول بهمن ماه ۱۰ درصد به آمار مسافران مترو افزوده شد و بر اساس آخرین آمار به روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قادر نیستیم ظرفیت قطارهای مترو را افزایش دهیم اما با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم پیش بینی میکنیم که این آمار باز هم با افزایش همراه باشد. لذا از شهروندان می خواهیم در هنگام استفاده ازمترو، مدیریت زمان سفر را جدی بگیرند.
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، نوبخت در ادامه با تاکید بر اینکه علیرغم بحران اقتصادی و کاهش آمار مسافری، در هیچ کدام از خطوط هفتگانه مترو سرفاصله حرکت قطارها را افزایش نداده ایم و با بکار گیری تمام ظرفیت سرفاصله حرکت قطارها را در خط دو را از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه کاهش دادهایم، گفت: برای اینکه هزینههای جاری و در آمدی که به دلیل کاهش آمار مسافری مواجه شدیم را جبران کنیم، نیاز به کمک دولت از طریق اجرای مصوبات داریم.