با حضور اسحاق جهانگیری؛
دهمین دوره مجلس دانشآموزی افتتاح شد
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مجلس دانش آموزی میتوانند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مصداق بارز توجه مسئولان به جوانان و اعتماد به جوانان در جای جای کشور باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد.
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این برنامه اظهار داشت: امروز شاهد میدان داری جوانان در قالب مجلس شورای دانش آموزی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم. امروز جلوههای ناب از همبستگی، انسجام ملی، هویت ملی ، غرور ملی و حضور جوانان را در عرصههای تصمیمسازی ، فضای تعلیم و تربیت شاهدیم.
کاظمی بیان کرد: آگاهی دانش آموزان به اسناد بالادستی، سیاستهای مهم نظام تعلیم و تربیت، افزایش بصیرت و آگاهی از حوزههای مختلف تعلیم و تربیت، کسب فیض از محضر اساتید و معلمان برجسته، حضور در کارگاههای آموزشی بخشی از این تمرین تربیتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مجلس دانش آموزی میتوانند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مصداق بارز از توجه مسئولین به جوانان و اعتماد به جوانان در جای جای کشور باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان مجلس شورای دانش آموزشی گفت: با توجه به اینکه مجلس یک نهاد صنفی و مشورتی است حضور فعال در عرصههای مختلف تعلیم و تربیت به ویژه فعالیتهای آموزشی پرورشی و اجتماعی در چارچوب قانون و ضوابط و مقررات مجلس و استفاده از خرد جمعی برای ارائه و تدوین پیشنهادات سازنده و نقشپذیری در ایفای خوب و شایسته نمایندهگی دانش آموزان در سطح کشور ضروری است.
وی افزود: یکی از مهمترین کارکردهای مجلس کارکرد تربیتی آن است. یقینا مهمترین برونداد مجلس این است که انسانهای شایسته و برخوردار از صلاحیتها و توانمندیها، با اعتماد به نفس، پرسشگر، مطالبهگر و با برخورد از مهارتهای اجتماعی را تحویل جامعه بدهد. مجلس دانش آموزی همچنین مسیری برای تربیت مدیران آینده ساز است.
کاظمی خاطرنشان کرد: نکته بعدی خطاب به مدیران کل، معاونین ادارات کل آموزش و پرورش و روسای سازمانهای دانش آموزی کشور است؛ قدر و منزلت و جایگاه مجلس دانش آموزی را بدانیم و زمینه مشارکت دانش آموزان را به بهترین شکل ممکن در فرایندهای تصمیمسازی نظام تعلیم و تربیت فراهم کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: وقتی نقشپذیری دانش آموزان و توسعه مجلس دانش آموزی را در قالب بسته تحولی به سازمانها ادارات کل ابلاغ شده است یعنی یقینا انتظار میرود نقش و جایگاه واقعی مجلس دانش آموزی در سطح استانها و همینطور مناطق آموزش و پرورش استانها را مورد توجه قرار بدهند. همچنین زمینه مشارکت این افراد را برای تحقق فرایندها و پیامدهای تربیتی مدنظر داشته باشند.