خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

هشدار در مورد اثر آلودگی بر بیماری کرونا

هشدار در مورد اثر آلودگی بر بیماری کرونا
کد خبر : ۱۰۱۰۸۹۶

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس مطالعات و شواهد علمی آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و کوئید ۱۹ است، بنابراین توصیه ما این است که به منظور کاهش اثرات آلودگی هوا در زمان همه‌گیری کووید ۱۹ مرتباً کیفیت هوای منطقه‌ی سکونت خود را از طریق سایت‌ها و رسانه‌ها پیگیری کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به خطر آلودگی هوا، بیان کرد: آلودگی هوا در سطح جهان به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه بوده است و دومین عامل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.

وی ادامه داد: افزایش آلودگی هوا می‌تواند میزان آسیب‌پذیری دستگاه تنفسی را افزایش دهد و کیفیت پایین هوا خطر جدی برای بیماری‌های خاص و مزمن تنفسی و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی است.

لاری افزود: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و در مناطقی با هوای آلوده زندگی می‌کنند در معرض خطر بیشتر ابتلا به کوئید ۱۹ قرار دارند و بر اساس مطالعات و شواهد علمی آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و کوئید ۱۹ است، بنابراین توصیه ما این است که به منظور کاهش اثرات آلودگی هوا در زمان همه‌گیری کووید ۱۹ مرتباً کیفیت هوای منطقه‌ی سکونت خود را از طریق سایت‌ها و رسانه‌ها پیگیری کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در شرایط آلودگی هوا بهترین راه کاهش مواجهه با آلاینده‌ها، ماندن در خانه است که این امر در زمان اپیدمی کووید ۱۹ به همراه رعایت فاصله‌ی اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و همچنین ضروری است در صورت خروج از منزل از ماسک استفاده کنید.

وی گفت: در شرایط آلودگی هوا از انجام فعالیت‌هایی مانند قدم زدن در پارک‌ها و دویدن در فضای آزاد خودداری نموده و در منزل نیز فعالیت‌های روزانه خود را کاهش دهید، توصیه می‌شود غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان شامل میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و از مصرف غذاهای چرب فست فود و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید، اگر در خانه از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌کنید فیلترهای آن را به موقع تمیز و در صورت امکان تعویض کنید و استفاده از دستگاه‌های تصفیه اوزون ساز و اشعه ماورای بنفش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

لاری افزود: ضروری است در شرایط آلودگی هوا از فعالیت‌هایی که باعث افزایش آلودگی هوا در فضای سر بسته می‌شود مانند روشن نمودن شمع و عود خودداری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز