تمرکز بر پژوهشهای کرونایی در وزارت آموزشوپرورش
رئیس ستاد هفته پژوهش وزارت آموزشوپرورش از تمرکز پژوهشهای کرونا محور در وزارت آموزشوپرورش همزمان با اپیدمی این بیماری در جهان خبر داد.
به گزارش ایلنا، فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در مصاحبه با رادیو گفتگو اظهار کرد: آموزشوپرورش به دلیل تصویب و اجرای سند تحول، دارای برنامه مشخص در حوزه پژوهش با عنوان «زیر نظام پژوهش و ارزشیابی» است که این زیر نظام یکی از شش زیر نظام سند تحول است.
وی ادامه داد: مقولههایی مانند پژوهش محوری در آموزشوپرورش و آموزش پژوهش محور و حمایت از فرصتهای مطالعاتی معلمان پژوهنده در این زیر نظام آمده است.
کریمی بابیان اینکه مجموعه راهکارهایی در حوزه پژوهش مدون شده است و بهعنوان یکی از اسناد پرافتخار توسعهای کشور در اختیار ما است، ادامه داد: استقلال پژوهشهای مطالعات آموزشی از دیگر کارهایی است که باعث میشود از نتایج پژوهشها در طراحیِ برنامهها استفاده کنیم و پژوهشها در ارتقای کیفی آموزشوپرورش دخیل باشند.
کریمی ادامه داد: وزارت آموزشوپرورش دارای شبکه گسترده فعالیتهای پژوهشی است و در ساختار وزارت آموزشوپرورش نیز نهاد علمی پژوهشی راداریم.
وی از وجود کمیتههای پژوهشی در برخی معاونتهای وزارت آموزشوپرورش خبر داد و گفت: اغلب استانها شورای تحقیقاتی دارند که طرحهای پژوهشی را تصویب و به کار میبندند.
وی در خصوص خروجی پژوهشها گفت: در پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش و بهطور خاص در دوره شیوع کرونا، اغلب پژوهشها را روی این بیماری متمرکز کردهایم.
کریمی همچنین این پژوهشها را ناظر بر رفع نقاط ضعف و ارزیابی مجازی از آموختههای دانش آموزان دانست و بهطورکلی فرایند پژوهش در وزارت آموزشوپرورش را در راستای فعالیتهای پرورشی و آموزشی توصیف کرد.