غلامی
ارزیابیها باید منجر به بهبود کیفیت شود
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهاردهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ارزیابیها باید منجر به بهبود کیفیت شود، گفت: توجه به ارزیابی در امور اجرایی نیز باید به عنوان یک اصل فرهنگی پذیرفته شده باشد.
به گزارش ایلنا، منصور غلامی در این جلسه که با حضور اعضای شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با تأکید بر اینکه ارزیابیها باید منجر به بهبود کیفیت شود، اظهار داشت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم باید مبتنی بر زبان و شاخصهای مشترک مورد توافق میان این وزارت، سازمان اداری و استخدامی و نیز سازمان برنامه و بودجه باشد. به همین دلیل مناسب است هر یک از حوزههای مرتبط، شاخصهای ارزیابی کلان خود را تعریف کند و سپس با تشکیل کارگروهی بین سه نهاد متولی آنها را نهایی کنیم و همان ملاک عمل باشد.
وی افزود: علاوه بر این توجه به ارزیابی در امور اجرایی باید به عنوان یک اصل فرهنگی پذیرفته شده باشد و بر اساس آن هر یک از حوزهها باید در تکمیل اطلاعات مجدانه تلاش کنند تا تصویری دقیق از زحمات همکاران ما در ستاد و دانشگاهها در مراء و منظر عموم قرار گیرد.
وزیر علوم تصریح کرد: شأن دیگر ما در وزارت علوم، کمک به سازمان اداری و استخدامی در تبیین درست شاخصها و سنجههاست که تا حد ممکن این شاخصها معطوف به هدف و در جهت ارتقای عملکرد باشد و ایجاد کارگروهی مشترک به تحقق این هدف نیز کمک میکند.
غلامعلی منتظر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز در این جلسه، با گرامیداشت خاطرۀ شهدای شانزدهم آذرماه و بزرگداشت مقام علمی شهید فخریزاده، گزارشی از ارزیابی عملکرد وزارت علوم در سال ۱۳۹۸ ارائه کرد.
وی افزود: این ارزیابی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در محورهای «پژوهش و فناوری»، «آموزش»، «همکاریهای علمی بینالمللی» و «امور دانشجویی و رفاه دانشجویان» صورت پذیرفته و بهتازگی به وزارت علوم ابلاغ شده است.
در ادامۀ این جلسه، پس از گفتوگو و تبادل نظر اعضاء، مقرر شد با توجه به شرایط ویژۀ دانشگاهها در سال ۱۳۹۹ ناشی از همهگیری بیماری کووید -۱۹، حوزههای مختلف وزارت علوم تلاش مضاعفی برای مستندسازی فعالیتها و مشارکت در ارزیابی سال ۱۳۹۹ داشته باشند.