خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آیا «طراحی‌ مدارس» در بالا و پایین شهر یکسان است؟

آیا «طراحی‌ مدارس» در بالا و پایین شهر یکسان است؟
کد خبر : ۱۴۲۸۶۸۱

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال حدود ۶۴ درصد پروژه‌های تحویلی اول مهرماه، در مناطق روستایی بود و در واقع بیشتر مناطق کم‌برخوردار را لحاظ کرده بودیم.

«حمیدرضا خان‌محمدی» معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد برقراری عدالت آموزشی در ساخت مدارس و مشابهت کیفی مدرسه‌ها در نقاط محروم و برخوردار، توضیح داد: در مدارسی که در دست ساخت داریم، تناسبِ بالا و پایین شهر وجود ندارد و طراحان، نقشه‌ها را طبق نشریه ۶۹۷ یکسان طراحی می‌کنند و سازندگان نیز که پیمانکاران ما هستند، این فضاها را یکسان می‌سازند.

 ۶۴ درصد پروژه‌های تحویلی اول مهر در مناطق روستایی و کم‌ برخوردار بود

وی ادامه داد: امسال پروژه‌های تحویلی اول مهرماه، حدود ۶۴ درصد در مناطق روستایی بود و بیشتر مناطق کم برخوردار را لحاظ کرده بودیم و طرح شهید پناهی در همین گونه مناطق اجرا می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: امسال بیشترین مدارس تحویلی ما در استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و کرمان و بخصوص جنوب کرمان بود.

عدالت مبنای ساخت و توزیع فضاهای آموزشی

او افزود: عملا توجه دولت سیزدهم به حوزه عدالت بوده و تلاش کردیم ساخت فضاهای آموزشی را بر اساس عدالت توزیع کنیم. همچنین به سرانه فضای آموزشی به معنای اینکه به ازای هر دانش آموز چند مترمربع فضا وجود دارد، نیز توجه داشتیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سرانه دانش آموزی استانداری دارد که در زیرنظام سند تحول بنیادین آموزش مشخص شده است. همین شاخص سند تحول، ما را در ساخت فضاهای آموزشی هدایت می‌کند تا ببینیم کجا بیشتر ساخت و ساز داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت قرارگاه عدالت نیز اظهار کرد: طرح شهید عرب که با مشارکت گروه‌های مردمی بحث استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی، متناسب با فصول را دنبال می‌کند، یکی از فعالیت‌های قرارگاه است. این طرح مشابه طرح عجمیان وارد کار شده اما محوریت آن فرق دارد و سامانه‌های سرمایش گرمایش مدنظر است.

توزیع ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی سامانه‌های سرمایش و گرمایش

خان‌محمدی اضافه کرد: بالغ بر یک ماه پیش و قبل از شروع فصل سرما، برای استانداردسازی سامانه‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار بین استان‌ها توزیع کردیم.

او گفت: ما هم اکنون در فضاهای آموزشی بخاری چکه‌ای نداریم و تمام بخاری‌های مدارس استاندارد است. ممکن است یک جایی کسی رعایت نکند که مربوط به‌ عدم رعایت قوانین از سوی آن فرد است، اما به کلی هر آنچه ما تعبیه کردیم، استاندارد است.

او افزود: استانداردی که ما مبتنی بر اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش در سازمان نوسازی بر آن اصرار داریم، تاکید دارد حرارت در کلاس‌های درس نباید شعله مستقیم باشد.

شناسایی املاک مازاد و بلااستفاده آموزش و پرورش در استان‌های مختلف کشور

خان‌محمدی در خصوص آخرین احصای موارد مولدسازی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در زمینه مولدسازی دستگاهی پرسرعت بودیم و قوانین گاهی مشکل‌ساز بود و مقاومت‌هایی ایجاد می‌شد. در برنامه هفتم توسعه، مولدسازی به قانون ۵ ساله‌ای تبدیل شد تا دست دستگاه‌ها را باز کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما توانستیم با طی مراحل مختلف، ۷۰ ملک مازاد و بلااستفاده را در استان‌های مختلف کشور شناسایی و به فرایند تبدیل به احسن ببریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز