خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

قبل از انقلاب ۶۰ درصد زنان ما بی‌سواد بودند/ تحریم سپاه به خاطر نقش تربیتی آن است

قبل از انقلاب ۶۰ درصد زنان ما بی‌سواد بودند/ تحریم سپاه به خاطر نقش تربیتی آن است
کد خبر : ۱۳۲۲۸۶۸

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند فرزندان ما را از تعلیم و تربیت دور کنند، گفت: به خاطر نقش سپاه در تربیت آن را تحریم کردند که به غلط هم چنین کاری را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "یوسف نوری" وزیر آموزش و پرورش در همایش بانوی فرزانه که صبح امروز سوم بهمن ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: امام باقر و امام صادق علیهما السلام دانشگاهی را برپا کردند که در همه شاخه های دینی دانشمندانی را در علوم پایه تربیت کردند. انسان هایی که در دنیای کنونی خود را پیشرفته می‌دانند، از نتایج تحقیقات آن دانشمندان استفاده کرده است.

او با اشاره به دانشمندانی که دستاوردهای آنها در مسائل روز استفاده می شود، تصریح کرد: باید داشته‌های خودمان را به آیندگان منتقل کنیم.این روزها اتفاقاتی افتاد که محورش را زن قرار داده بودند. زمانی مولفه های قدرت را جمعیت می دانستند بخصوص پسر داشتن. صنعت نیز بعدها محور قدرت شد و بعد سلاح های نظامی عنصر و مولفه قدرت شد. بعد سلاح هسته ای و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی مولفه قدرت شدند.

نوری افزود: مدتی است که ماجرا تغییر کرده؛ امروز سپاه را تحریم می‌کنند که به غلط هم تحریم می شود، اما چرا؟ به خاطر نقش سپاه در تربیت چنین کاری را می کنند. ما چنین کاری را محکوم می کنیم. حالا چرا زنان را در جریانات اخیر به میدان آوردند؟ چون از مولفه های قدرت هستند.وجود زن در عوامل حکمرانی که بر تعلیم و تربیت متمرکز شده اهمیت دارد. شعار امسال مجمع ملل متحد نیز بر تعلیم و تربیت متمرکز بود.

وزیر آموزش و پرورش  اظهار کرد: قبل از انقلاب ۶۰ درصد زنان ما بی سواد بودند. امروز دانشگاهی نیست در کشور که زنان اکثریت آن نباشند. همین حالا ۵۴ درصد همکاران فرهنگی ما بانوان هستند. با وجود اینکه جمعیت دانش آموزان پسر ما یک درصد از دختران بیشتر است.

نوری گفت: زنان ما در همه عرصه ها حضور دارند. در دوران دفاع مقدس زنان زیادی شهید شدند. در جمهوری اسلامی معنای زن را به معنای واقعی دیدیم. مردان در دوران پیامبر وقتی دختر دار می شدند رنگ شان سیاه می شد و دختران را زنده به گور می کردند و اسلام جلوی این کارها را گرفت.امروز وقتی به شبکه ها وارد می شویم طوری القا می کنند که انگار زنان ما هیچ کجا نمی توانند بروند. آنها خانواده را اول هدف قرار دادند وقتی دیدند نمی توانند مستقیم وارد خانواده شوند،  از طریق رسانه ها وارد شدند.

او عنوان کرد: می خواهند فرزندان ما را از تعلیم و تربیت دور کنند. عادت دادن بچه ها به بازی ها و فیلم هایی که غیرتربیتی است از جمله چنین اقداماتی است. امروز هم که مدرسه ها را می خواهیم باز کنیم مثل دوران کرونا می‌گویند که مدارس را ببندید در حالی که مدارس خودشان باز است.

نوری بیان کرد: سایر کشورها کمتر از شاخص آلودگی ۳۰۰ تعطیل نمی کنند ولی ما باید با شاخص ۱۵۰ تعطیل کنیم. شاخص‌های فرانسه، چین و مکزیک و... را که دیدیم همه شاخص ها بالا بود و تازه شاخص آلودگی هوای ما زیر ۲۰۰ است. تا باران و برف می شود مدارس را تعطیل می کنند.ما برای مدت موثر آموزش روزانه هزار میلیارد تومان هزینه می کنیم. البته ارزش افزوده کار معلمان ما بیش از این است. جامعه ما باید در معرض آموزش و پرورش موثر قرار بگیرد. هرزمان جان بچه ها در خطر باشد ما در تعطیلی پیش قدم می شویم و باید هم باشیم، اما نه اینکه بر اساس جو رسانه‌های خارجی این کار را کنیم.

او ادامه داد: باید ائتلافی بین انجمن اولیا و مربیان و مشارکت زنان در جامعه باشد. همچنین باید با خارج از کشور ارتباط داشت. تشکیل گروه مردمی، خیریه و انجمن ها مهم است.

نوری افزود: باید از ظرفیت بازنشستگان استفاده کرد تا طراوت بیشتری در مجموعه زنان ایجاد شود و اثر آن را در کل جامعه خواهیم دید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز