خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد:

احداث ۱۰۰ هزار خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور

احداث ۱۰۰ هزار خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور
کد خبر : ۱۲۳۸۴۴۲

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: برنامه احداث صد هزار خوابگاه متأهلی را در دانشگاه‌های کشور در دستور کار داریم که حدود ۱۰ دانشگاه کلنگ‌زنی این کار را انجام دادند و تا قبل از پایان تابستان، بخش زیادی از کار را پیش خواهیم برد.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت: ماده هفت «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، دانشگاه‌ها و دولت را مکلف به ساخت خوابگاه برای دانشجویان متأهل کرده است.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر ۸۷ هزار دانشجوی متأهل داریم افزود: ما در کل کشور برای ۱۵۰۰ نفر خوابگاه متأهلی داریم که قبلاً در ۱۰ دانشگاه بود و الان به ۱۵ دانشگاه در سراسر کشور رسیده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: این قانون، دانشگاه‌ها را مکلف کرده که ۱۰ درصد از درآمد اقتصادی به علاوه ده درصد از تملک دارایی خود را به این امر اختصاص دهند و در کنار آن، دولت را نیز موظف کرده که ۲ هزار میلیارد اوراق مالی اسلامی در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد تا بتوانند به خوابگاه‌سازی برای متاهل‌ها اختصاص دهند ضمن اینکه ۲ میلیارد یورو هم به صورت فاینانس در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده می‌شود.

گنجی با اشاره به اینکه احداث خوابگاه‌های متأهلی برای دانشجویان از امسال آغاز می‌شود گفت: ما برنامه احداث صد هزار خوابگاه متأهلی را در دانشگاه‌های کشور در دستور کار داریم که حدود ۱۰ دانشگاه کلنگ‌زنی این کار را انجام دادند و تا قبل از پایان تابستان، بخش زیادی از کار را پیش خواهیم برد.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیونی در تبصره ۱۷ قانون دیده شده افزود: ما برنامه‌ریزی کردیم که این کار مهم تا پنج سال آینده انجام و تکمیل شود اما تحقق آن به شرطی است که بودجه و اعتباراتش هم تأمین شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز