خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

الگوهای خدمات به محرومان کمیته مورد توجه مجامع بین المللی قرار گرفته است

الگوهای خدمات به محرومان کمیته مورد توجه مجامع بین المللی قرار گرفته است
کد خبر : ۱۰۸۸۲۹

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) می گوید که الگوهای تولید شده خدمات به محرومان در کمیته امداد امام(ره) مورد توجه و استفاده مجامع بین المللی و کشورهای مسلمان حوزه بیداری اسلامی قرار گرفته است.

ایلنا: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: الگوهای تولید شده خدمات به محرومان در کمیته امداد امام(ره) مورد توجه و استفاده مجامع بین المللی و کشورهای مسلمان حوزه بیداری اسلامی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، حسین انواری که در همایش هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه حضور یافته بود، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر شبکه سازی مردمی با نگاه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه، یکی از فعالیت‌های اصلی کمیته امداد جذب، حضور و توسعه مشارکتهای مردمی بر اساس مبانی ارزشی در دین مبین اسلام است.

وی افزود: رویکرد توانمندی و تغییر نگاه اجتماعی به خانواده های نیازمند، جهت تقویت نقاط قوت آنها به منظور موفقیت و توانمندی امری اجتناب ناپذیر است. همچنین ایجاد تعادل فکری و رفتاری جهت رسیدن به خودباوری و تقویت اعتماد به نفس در این عزیزان باید صورت گیرد.

سرپرست کمیته امداد امام(ره) تصریح کرد: ظاهر شدن آسایش از دل سختی ها است و وجود مشکلات باعثتلاش و خلاقیت بیشتر می شود و یکی از رسالتهای اصلی کمیته امداد امام(ره) تقویت روحیه صبر و استقامت مددجویان در برابر ناملایمات و سختی های زندگی و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و همدلی است که امداد به آن پرداخته است.

انواری خاطر نشان کرد: تامین معیشت نیازمندان، اشتغال، مسکن، درمان و… بخشی از مصادیق خدمتگزاری به نیازمندان واقعی است که در سرلوحه خدمات این نهاد قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به نهضت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲و فرمان معظم له جهت تشکیل هسته اولیه امداد و مساعدت به خانواده های مبارزین انقلابی که در بند رژیم ستم شاهی بودند و آشکار شدن خدمات این نهاد تنها پس از گذشت بیست روز از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: کمیته امداد قطعه ای از قطعات نظام سازی حضرت امام(ره) است و در نظام ولایی امداد رسانی به محرومین جزء اصول حرکتی بوده و نهاد مردمی کمیته امداد قابل حذف و ادغام در هیچ سازمان دیگری نیست.

همایش هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه در سالن همایش های غدیر این نهاد واقع در ستاد مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز