خبرگزاری کار ایران

61 درصد شکایت‌ها در آذربایجان غربی به شکل تلفنی صورت می‌گیرد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: 61 درصد شکایت‌ها در استان آذربایجان غربی به شکل تلفنی و 26 درصد به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی ،«سلیمان علیزاده» گفت: بررسی عملکرد ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طی سال 1394 حاکی است در این دوره از مجموع پنج هزار و 369 فقره شکایت‌های دریافتی پنج هزار و 344 فقره قابل پیگیری و 25 فقره غیرقابل پیگیری بوده است.

وی افزود: از این تعداد 85 درصد آن به کالا و 15 درصد به خدمات اختصاص داشته و علاوه بر آن از مجموع پنج هزار و 344 فقره شکایات قابل پیگیری 47 درصد متخلف، 52 درصد غیرمتخلف و یک درصد در دست بررسی است.

علیزاده تصریح کرد: بررسی نحوه دریافت شکایات توسط ستادهای خبری حاکی است از مجموع کل شکایات دریافتی 61 % درصد تلفنی، 13 % درصد کتبی و 26% درصد نیزحضوری بوده است.

وی اظهار کرد: بررسی سهم شکایت‌های دریافتی بر اساس کالا و خدمات حاکی از آن است که در طی سال جاری انواع نان, پوشاک, میوه و سبزی, کیف و کفش و گوشت مرغ به ترتیب 32%, 10%, 5%, 4 %, 3% درصد بیشترین سهم شکایت‌ها براساس نوع کالا را به خود اختصاص داده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: بررسی سهم انواع تخلفات نیز حاکی است که گرانفروشی, کم فروشی و تقلب, عدم درج قیمت, عدم صدور فاکتور, اخفاء و امتناع از عرضه به ترتیب با 64 % , 20% , 9% , 4% و 1% درصد بیشترین سهم شکایت‌ها براساس نوع تخلف را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر : ۳۶۶۶۷۶