خبرگزاری کار ایران

شهردار ارومیه:

آموزش ۱۰۰ هزار نفر در فاز دوم شهروند الکترونیک

آموزش ۱۰۰ هزار نفر در فاز دوم شهروند الکترونیک
کد خبر : ۲۱۴۴۱۷

شهردار ارومیه از هدف‌گذاری آموزش ۱۰۰ هزار نفر در فاز دوم آموزش همگانی شهروند الکترونیک خبر داد

شهردار ارومیه از هدف‌گذاری آموزش ۱۰۰ هزار نفر در فاز دوم آموزش همگانی شهروند الکترونیک خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا ازارومیه محمد حضرت‌پور در مراسم افتتاحیه فاز دوم همایش آموزش همگانی شهروند الکترونیک که در سالن اجتماعات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه به عنوان شهر فرهنگی، سبز، پاک و مجهز به فناوری‌های نوین تعریف شده است که از وسایل حمل و نقل ریلی استفاده شود.

وی ادامه داد: تحقق شهر پاک مستلزم فراهم کردن امکانات در راستای ارائه خدمات الکترونیک است چراکه خدمات الکترونیک ر کاهش تردد و رفت و آمدها، کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا بسیار موثر است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات الکترونیک باید زیرساخت‌های لازم مهیا شود، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های فیزیکی و فرهنگی برای ارائه خدمات فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس اذعان کارشناسان راهنمایی و رانندگی ۸۰ درصد وسائط نقلیه شهر ارومیه تک سرنشین بوده که برای اقدام به کارهای روزمره تردد دارند که در راستای استفاده از خدمات الکترونیک تا کنون آموزش‌های لازم و مطلوب ارائه نشده و امید است این همای شروع خوبی در این راستا باشد این مقام مسئول درشهردارارومیه با بیان اینکه فاز نخست ارائه آموزش‌ها در زمینه‌های شهروند الکترونیک، زبان انگلیسی، کامپیوتر، کارآفرینی، سلامت و بهداشت و… برای ۷۰ هزار از شهروندان ارومیه مدنظر بود، گفت: فاز نخست چندان موفقیت‌آمیز نبود به طوری که از ۷۰ هزار نفر به ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش ارائه شد و فقط ۶۰ درصد موفق به موفقیت در آزمون شدند که رقم پایینی است.

حضرت‌پور افزود: باید این موضوع آسیب‌شناسی و کار کارشناسی شود که یکی از دلایل عدم موفقیت این است که روش‌های آموزش بهینه نبود و یا مشکلات در بحثمباحثآموزش وجود داشت که موجب شد اجرای طرح موفقیت‌آمیز نباشد و هدف‌گذاری ۷۰ هزار نفر تحقق نیابد.

وی با بیان اینکه همزمان با فاز دوم آموزش همگانی شهروند الکترونیک، آموزش ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های استان هدف‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: روند رضایت‌مندی مردم از شهرداری ارومیه در بحث‌های خدماتی و عمرانی ۸۴ درصد بوده البته رضایت‌مندی مردم در ارائه خدمات صدور پروانه کمتر از ۵۰ درصد است که این موضوع نشان از اهمیت حرکت به سمت آموزش و استفاده از خدمات الکترونیک است.

حضرت‌پور تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده هر شهروند برای گرفتن خدمات و انجام کار اداری مسافت و زمان زیادی را صرف می‌کند که خدمات الکترونیک در این راستا بسیار موثر خواهد بود و باید زیرساخت‌ها مورد نظر فراهم شود و در حال حاضر زیرساخت‌ها مورد نظر در شهر مهیا شده و برنامه‌های نرم‌افزاری ارائه شده است.

وی اعلام کرد: صدور پروانه هوشمند بعد از شش ماه در شهر ارومیه امکان‌پذیر خواهد بود و تا پایان سال شهر ارومیه بعد از ۲۰ سال دارای طرح تفصیلی می‌شود.

حضرت‌پور ادامه داد: سال ۹۴ علاوه بر ارائه آموزش‌های همگانی شهروند الکترونیک تلاش می‌شود دولت الکترونیک بین شهرداری ارومیه با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و مردم فراهم شود تا خدمات بهینه از همه سازمان‌های شهرداری اخذ و خدمات آسان در کمترین زمان ممکن ارائه شود.

شهردار ارومیه در پایان تصریح کرد: امید است شهر ارومیه شهری باشد که تمامی خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود و همه شهروندان مسلط به استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزارهای الکترونیکی باشند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز