خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره غذاهای سنتی، محلی آذربایجان غربی

برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره غذاهای سنتی، محلی آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۴۵۳۷۱

آیین اختتامیه سومین جشنواره غذاهای سنتی،محلی آذربایجان غربی در محل هتل آنای ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مرتضی صفری،مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره غذاهای سنتی،محلی آذربایجان غربی گفت: آداب و رسوم و سنت های فرهنگی هنری گذشتگان  با برگزاری این جشنواره ها صیانت خواهد شد .

صفری با بیان اینکه در سومین جشنواره سنتی و محلی آذربایجان غربی سر آشپزان از  ۱۵ استان کشور و ۲کشور همسایه آذربایجان و ترکیه شرکت کرده بودند گفت:  در جشنواره های بعدی حتما از هر ۳۲ استان کشور شرکت کننده خواهیم داشت و از سرآشپزهای بین المللی بیشتری دعوت خواهیم کرد.

وی افزود: اداب و رسوم و سنت های فرهنگی هنری گذشتگان  با برگزاری این جشنواره ها صیانت خواهد شد .

صفری ادامه داد:با پروژه های مختلف گردشگری و فرهنکی در دست اجرا و برگزاری جشنواره های مختلف در استان شاهد جهشی مثبت در حوزه گرشگری استان خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خاطر نشان کرد: با اتفاقات مثبتی که در گردشگری استان اتفاق افتاده آذربایجان غربی رتبه ششم جذب مسافر در بین استان های پرمسافر کشور را به خود اختصاص داده است.

۲۰ نوع غذای سنتی آذربایجان غربی ثبت ملی شد

در ادامه مراسم رضا حیدی معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: این جشنواره در دو بخش خانواده محور و آموزشی برگزار شد که بخش خانواده محور در مدرسه ۲۲بهمن و در قالب نمایشگاه غذاهای سنتی برگزار شد.

حیدری با بیان اینکه در این جشنواره آشپزهای بین المللی از دو کشور آذربایجان و ترکیه حضور داشتند گفت:همچنین شرکت کنندگان از استان های آذربایجان غربی،تهران،مرکزی،قزوین،زنجان،کردستان،لرستان و فارس نیز در این جشنواره حاضر بوده و باهم دیگر به رقابت پرداختند.

حیدری اجرای جشنواره های غذا در فواصل مختلف را برای جذب گردشگران غذایی به استان بسیار موثر عنوان کرد و گفت: با مساعدت مدیر کل میراث فرهنگی جشنواره های غذایی در فواصل مختلف برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان غربی تصریح مرد: امروز همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی غذا مسابقه آشپزی در بین سر آشپزهای شرکت کننده در این جشنواره برگزار شد و با داوری داورهای بین المللی نفرات برتر این مسابقه انتخاب شدند.

به گفته حیدری تاکتون ۲۰نوع غذای سنتی آذربایجان غربی ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز