خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از تضییع بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بیت المال در آذربایجان غربی

جلوگیری از تضییع بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بیت المال در آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۴۹۶۰۳۸

مدیر کل بازرسی آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته از تضییع ۵ هزار میلیارد تومان بیت المال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح الله محبوبی در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره به اقدامات شهید خدمت در قوه قضاییه و دولت و همچنین با تاکید بر برگزاری پرشور  انتخابات ریاست جمهوری گفت : بر اساس اصل ١٧۴ قانون اساسی سازمان بازرسی وظیفه نظارت بر دستگاه های دولتی، موسسات و غیره که از بودجه عمومی  استفاده می کنند، را بر عهده دارد.

محبوبی افزود: رویکرد مجموعه پیشگیری از وقوع جرم با نظارت قبل، حین و بعد از اجرا و بهره گیری از استفاده بیت المال است‌

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات میدانی سازمان بازرسی کل کشور ٢١٠ مورد اساسی و چالشی بسترهای فساد شناسایی شد که قرار است هر ساله ۵٠ مورد آن مدیریت و ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۴ موضوع بستر و چالش فساد در استان مانند فرار مالیاتی، کارت های بازرگانی، تنش آبی، ساخت و ساز غیرمجاز، اراضی ملی، منابع طبیعی،محیط زیست، تامین منابع آبی و اصلاح الگوی کشت، و غیره شناسایی ودر اختیار مرکز قرار گرفته است.

مدیر کل بازرسی کل استان با اشاره به اینکه هدف اصلی مجموعه پیشگیرانه است اذعان کرد : سال گذشته  ٢٢ موضوع پرونده به سیستم قضایی ارجاع شده که برای ١٨ مورد آن حکم قطعی صادر شده و بقیه هم در حال اجراست.

وی بیان کرد: ٧٢ مورد نیز به کمیته های تخلفات اداری ارجاع شده که برای ۶۵ مورد و ١٢۶ نفر نیز محکومیت قطعی شده است.

محبوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته جلوی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تضییع بیت المال گرفته شده است.

وی با بیان اینکه، در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی انجام گرفته است گفت: مجموعه بازرسی استان به پرونده واگذاری شرکت طلای زره شوران تکاب به بخش خصوصی ورود جدی کرده است تا با رعایت موارد قانونی این مهم تحقق پیدا کند.

محبوبی ادامه داد: در حوزه حقوق عامه نیز ضمن تعیین اولویت بندی ها به عنوان مثال به موضوع وصول حقوق دولتی معادن سازمان ورود کرد و چالش های پیش روی آن به سازمان و مجلس ارسال و اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه، در بخش مدیریتی ٨٣ چالش بررسی و در اختیار مدیران قرار گرفته است گفت: همچنین ٣٠٨ نامه هشداری هم در حوزه جوانی جمعیت به دستگاه های مختلف مربوطه ارسال شده است.

بازرس کل آذربایجان غربی اذعان کرد: سال گذشته در راستای اجرای طرح باک پر ٣١٠٠ میلیارد تومان از طریق مرز بازرگان عاید کشور شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز