خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

ورودی های شهر ارومیه نیازمند ساماندهی است

ورودی های شهر ارومیه نیازمند ساماندهی است
کد خبر : ۱۲۲۰۴۳۸

ورودی های هر شهر شناسنامه آن شهر بوده و نخستین منظره از شهر را به مسافران نشان می دهند.

به گزارش ایلنا، ورودی های هر شهر اولین فضایی است که گردشگران با آن برخورد می‌کنند و بیانگر هویت آن شهر هستند لذا ورودی شهرها به عنوان نخستین و آخرین سکانس مواجهه مخاطب با آنها که به نوعی هویت محلی مردم، فرهنگ، تمدن، تاریخ را به نمایش می گذارد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مبادی ورودی یک شهر همیشه به عنوان نگین آن شهر باید مورد توجه واقع شود و همچنین از نظر طراحی متناسب با شرایط منطقه‌ای و مشخصه‌های همان استان یا شهر در نظر گرفته شود؛ اما  با نگاهی به ورودی  شهر ارومیه چیزی که به چشم نمی خورد زیبایی این ورودی ها است.

گردشگران بسیاری هر ساله  از داخل و خارج کشور جهت بازدید از دریاچه ارومیه و منطقه آزاد سرو به ارومیه سفر می کنند اما ورودی های این  شهر با ریختن زباله و نخاله های ساختمانی و وجود وانت بارها جلوه بدی را به این شهر داده و وضعیت اسفباری دارد.

ورودی هر شهری نقش بسزایی در میزبانی از مهمانان و در واقع نقش دعوت‌کننده دارد و این در صورتی است که چند سالیست  ورودی ارومیه  با مشکلات فراوان  به حال خود رها شده و شهروندان و مسافران احساس ناخوشایندی از آن دارند.

همچنین در ورودی شهر ارومیه و بزرگراه خاتم الانبیا تجمع عظیمی از وانت بارها مشاهده می شود که جلوه زشتی به ورودی شهر داده است.

ورودی های شهر ارومیه معرف تاریخ و هویت این شهر است

سخنگوی شورای شهر ارومیه با بیان اینکه، ورودی‌های شهر ارومیه معرف تاریخ و هویت این شهر هستند گفت: ورودی‌های شهر باید معرف مراکز گردشگری این شهر باشند در همین راستا شهرداری و میراث فرهنگی باید همکاری و تعاملات بیشتری داشته باشند.

توماج وحید افشار با اشاره به اینکه باید در راستای کاهش تلفات حوادث رانندگی در ورودی‌های شهر اقدامات اساسی صورت گیرد، ادامه داد: ورودی های شهر ارومیه به علت حادثه خیز بودن باید ایمن سازی شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دوربرگردان ها در برخی ورودی ها به قتلگاه تبدیل شده‌اند و ورودی‌های شهر در وضعیت نامناسب قرار دارند گفت:عدم کنترل تردد و سد معبر موجب بروز مشکلاتی شده که باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر ارومیه همچنین افزود:متاسفانه با انباشت کردن نخاله‌های ساختمانی منظر فضای ورودی های شهر ارومیه به هم  خورده و این در شأن  شهر زیبای ارومیه نیست.

وی افزود: شهرداری ارومیه موظف است تا وضعیت ورودی های شهر را ساماندهی کند.

وحید افشار، عنوان کرد: اعضای شورای شهر نیز در تلاش هستند تا ورودی‌های شهر به وضعیت مطلوبی برسند، متاسفانه برخی از شهروندان به جای اینکه نخاله‌های ساختمانی خود را در مکان‌های جمع‌آوری زباله بریزند متاسفانه آنها را در ورودی‌های شهر رها می‌کنند.

این عضو شورای شهر ارومیه گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم، پسماند و نخاله‌های ساختمانی هریک موضوعات جداگانه از هم هستند که برای رفع هر کدام طرح‌ها و لوایح جداگانه در شورای شهر مورد تصویب قرار گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز