سامانه شهروندسپاری منطقه سه ارومیه افتتاح شد/ غیرحضوری شدن تمامی استعلامات شهرسازی
در مراسمی از سامانه شهروندسپاری شهرداری منطقه سه ارومیه با حضور رئیس شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری ارومیه رونمایی شد.
به گزارش ایلنا،مراسم رونمایی از سامانه شهروندسپاری شهرداری منطقه سه ارومیه با حضور رئیس شورای شهر، شهردار ارومیه و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه صح امروز - چهارشنبه 16تیر - برگزار شد
حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در این مراسم گفت: پیش از این در دو منطقه یک و پنج نیز شاهد رونمایی سامانه شهروندسپاری بوده ایم و امیدوارم ظرف یک ماه آینده نیز شاهد رونمایی این سامانه در مناطق دو و چهار نیز باشیم.
بخشایشی ادامه داد: در راستای ایجاد شهر هوشمند و توسعه خدمات الکترونیکی هرچقدر بتوانیم قدم برداشته و شفاف سازی کنیم قطعاً باعث افزایش اعتماد مردمی خواهیم شد و رفاه و آسایش را به آنها هدیه خواهیم داد.
بخشایشی با ابراز رضایتمندی از عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تصریح کرد: شورای شهر هر برنامه ای داده و هر هدفی را پیش بینی کرده در حوزه فاوا شاهد عملی شدن آن بوده ایم.
اجرایی شدن سیاست هوای پاک با توسعه خدمات الکترونیکی
مجید آقازاده شهردار ارومیه گفت: امروز شاهد مراسم رونمایی سومین منطقه از پنج منطقه شهرداری کلانشهر ارومیه در خصوص شهروندسپاری هستیم و بحث سامانه شهروند سپاری یکی از آیتم هایی است که می تواند هم در انضباط اداری هم در مبارزه با فساد اداری نقش اساسی را ایفا کند.
وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق نمی افتد و همکاران محترم شهرداری تحت فشار مقامات سیاسی، اجرایی و رفیق بازی برای انجام برخی تخلفات تحت فشار قرار نمی گیرند و از سویی شهروندان نیز خیلی راحت و فقط با مراجعه به سامانه از منازلشان می تواند خدمات مختلف شهرداری را دریافت کنند.
آقازاده با اشاره به مزایای توسعه خدمات غیرحضوری و اهداف کلان آن تصریح کرد: با توسعه شهرداری الکترونیک قانون هوای پاک اجرا خواهد شد و ترافیک شهر و مراجعات به شهرداری ها کاهش می یابد، اعتماد مردم به خاطر اینکه دخل و تصرفی در ارائه خدمات وجود ندارد،جلب می شود.
دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی می شوند
یاسر اسد پور رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه به عنوان آخرین سخنران مراسم، طی سخنانی اظهار کرد: در شش ماهه دوم و در فاز دوم ارائه خدمات غیرحضوری در مناطق شهرداری، مباحث دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساخت را نیز پیش بینی کرده ایم که به صورت الکترونیکی در دسترس شهروندان قرار گیرد.
وی افزود: طبق آمار در شهرداری مناطق یک و پنج از زمان راه اندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون چهارهزار و 661 استعلام انجام گرفته و از آنجایی که برای هر استعلام حداقل سه مرتبه مراجعه به شهرداری نیاز است، می بینیم که گامهای بلندی در راستای رفاه مردم و کاهش مراجعات برداشته شده است.
به گفته یاسر اسدپور در سطح کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری، ارومیه جز اولین شهرهاست.