مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد:
ثبت بیش از ۴۰۰۰ شکایت مردمی در سامانه ۱۹۵ آذربایجانغربی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی از ثبت چهار هزار و ۱۷۲ شکایت مردمی در سامانه ۱۹۵ در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایلنا، قاسم جلیلینژاد در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی سالجاری چهار هزار و ۱۷۲ مورد شکایت در سامانه ۱۹۵ثبت شده است، گفت: از این تعداد شکایت ثبت شده، چهارهزار و ۶۷ مورد با پاسخ همراه بوده و مابقی یعنی ۱۰۵ مورد در دست اقدام است.
وی افزود: بیشترین شکایات مردم در حوزه اینترنت ۶۲درصد، تلفن همراه ۲۰درصد، تلفن ثابت ۱۱/۵۲درصد، خدمات پستی ۴/۲۴درصد و دفاتر پیشخوان۶/۱ درصد است.
جلیلی نژاد با اشاره به آمار تفکیکی شکایتهای انجام شده بر اساس اپراتور و یا نام دستگاه، اضافه کرد: بیشترین شکایت ثبت شده با ۳۸/۴۰ درصد مربوط به مخابرات منطقه، ۱۹/۲۲درصد مربوط به همراه اول، ۱۰/۷۴درصد مربوط به ایرانسل، ۴/۱۹درصد مربوط به آسیاتک ۶/۴ درصد مربوط به پارس آنلاین،۶/۷۱درصد مربوط به های وب۱/۷۵ درصد مربوط به رایتل و ۱۳ درصد مربوط به سایر دستگاهها است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت: بیشترین شکایات در مورد نوع خدمات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات به تعدادیک هزارو ۷۵۵، کیفیت سرویس ارائه شده به تعدادیک هزارو ۱۸۹ عدم آنتن دهی به تعداد ۲۰۴و مشکلات مالی و تعرفهای به تعداد ۱۹۴ مورد است.
جلیلینژاد افزود: در تقسیم بندی دیگر نوع شکایات درج شده: اینترنت بیسیم ADSL به تعداد ۱۹هزارو ۱۸۰، اینترنت تلفن همراه به تعداد ۵۲۲، مکالمه به تعداد ۵۰۳ ، خدمات و سرویس ها به تعداد ۴۱۷ مورد و پوشش شبکه به تعداد ۲۰۴ مورد بیشترین شکایات مردم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شکایات ثبت شده از اپراتورهای ارتباطی موارد مطرح شده پیگیری و در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی میشود.
وی اضافه کرد: مشترکان حوزه ارتباطات میتوانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بستههای شرکت طرف قرارداد در سامانه https://195.cra.ir ثبت کنند.
جلیلی نژاد تصریح کرد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامکهای انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵پیامک کنند.
وی ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.