خبرگزاری کار ایران

مروری بر اولین های تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان؛

قادر میزبانی پرافتخارترین و پرحضورترین رکابزن حاضر در تور بیست و نهم

قادر میزبانی پرافتخارترین و پرحضورترین رکابزن حاضر در تور بیست و نهم
کد خبر : ۱۷۷۰۹۴

مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) عصر امروز برگزار می شود.

قادر میزبانی پرافتخارترین و پرحضورترین رکابزن حاضر در بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) است.

به گزارش ایلنا قادر میزبانی که از در طول ۲۱ دوره گذشته یکی از پرافتخاترین و پرحضورترین ررکابزن حاضر در تور بیست و نهم است سابقه قهرمانی انفرادی در ۸ دوره گذشته را دارد.

قادر میزبانی کاپیتان تیم پتروشیمی تبریز ۳ عنوان سلطان کوهستان آسیا و مرد اول آسیا را در کارنامه خود دارد به همراه یار دیرین خود احد کاظمی که هم اکنون مربیگری تیم پتروشیمی را بر عهده دارد، یکی از پرافتخارترین و پرحضورترین رکابزن دیگر تور است، توانسته در این ۲۱ دوره یکی از موفق ترین رکابزنان تور بوده و همچنان به قهرمانی و پیشتازی خود در تور آذربایجان ادامه می دهد.
در تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در دوره چهارم پای تیمهای خارجی نیز به ایران و حضور در این تور باز شد و اولین تیم حاضر در تور تیم ملی پاکستان بوده است.

در سال ۱۳۶۸(۱۹۸۹) حسین محمودی اولین تبریزی نام گرفت که فاتح مسابقه تور دور دریاچه ارومیه گردید وبااین پیروزی نوارپیروزیهای پیاپی باجول پاره شد. محمودی که اولین فاتح تور بعد از جنگ ایران و عراق به شمار می رفت در سال ۱۳۶۹(۱۹۹۰) هم از عنوان قهرمانی خود به خوبی دفاع کرد. نکته قابل توجه مسابقه آن سال حضور تیم پاکستان به عنوان اولین تیم خارجی شرکت کننده در تور بود. حضور پاکستانیها راه را برای حضور تیمهای خارجی دیگر هموار نمود.

در ششمین دوره مسابقه و در سال ۱۳۷۰(۱۹۹۱) حضور چند تیم خارجی رنگ و بوی دیگری به مسابقه داد و البته در همین سال اولین خارجی تامر آورال از ترکیه نیز فاتح تور گردید تا جام قهرمانی برای اولین بار از ایران خارج گردد و تیم های سوریه، ترکیه و آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند و در مجموع رده بندی انفرادی آیهان آیتکین از ترکیه و جمال شیخونی از سوریه در سکوهای دوم و سوم ایستادند.

از سال ۱۳۷۲(۱۹۹۳) تا ۱۳۷۶(۱۹۹۷) در پنج دوره، قهرمان تور دوچرخه سواری غیرایرانی بود. شاید دلیل این امر حضور تیمهایی از جمهوریهای تازه استقلال یافته شوروی سابق در تور بود که سطح کیفی تور را ارتقا بخشیدند. در آن دوره تیم قزاقستان با دوچرخه سواران جوان و جویای نام نظیرآندری میزروف در مسابقه شرکت کرد(میزروف سالها بعد به تیم کنتی ننتال پتروشیمی تبریز پیوست و دو فصل موفق(۲۰۰۹و۲۰۱۰) برای تیم تبریزی رکاب زد.) عناوین اول تا سوم دوره دوازدهم(۱۹۹۷) به دوچرخه سواران قزاق رسید. می توان گفت که دوره دوازدهم تور یک نقطه عطف به لحاظ تعداد تیمهای خارجی شرکت کننده در تاریخ آن به شمار می آید ۹ تیم خارجی در مسابقه شرکت نمودند و مسابقه در سیزده مرحله برگزار گردید که به لحاظ تعداد مراحل برگزاری طولانی ترین دوره مسابقه به شمار می آید.

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران(آذربایجان) عصر امروز برگزار می شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز